بایدن: آمریکا در حال از دست دادن برتری خود در برابر چین است

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرد  ایالات متحده آمریکا در حال از دست دادن برتری خود در برابر چین است.

به گزارش تجارت ایران و چین،  جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی که در فرودگاه بوستون سخن می گفت، تعهدش به سرمایه گذاری در زیرساخت های آمریکا را دوباره گوشزد و بر اهمیت پیشرفت صنعتی بیوتکنولوژی در کشورش تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

شاخص امید به زندگی در چین از آمریکا پیشی گرفت

گزارش آکادمی نیروی هوایی آمریکا از افزایش توان موشکی چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، بایدن که به بوستون سفر کرده است، در سخنانی در کتابخانه جان اف کندی این شهر نیز به دفاع از طرح ابتکاری خود برای ایجاد درمان‌های جدید و کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا در شصتمین سالگرد سخنرانی جان اف کندی که از آمریکایی ها خواسته بود در اکتشاف فضا پیشرو باشند، گفت: برای سرطان مهم نیست که شما جمهوری خواه باشید یا دموکرات.

بایدن با مقایسه هدفش برای کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان با هدف جان اف کندی برای رسیدن به ماه، افزود: امروز هدفی بلند مدت را برای مبارزه با سرطان تعیین‌ می کنم تا به نبوغ آمریکایی ها جان تازه‌ای ببخشم.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی دستور اجرایی بیوتکنولوژی و تولیدزیستی را امضا کرد.

کاخ سفید اعلام کرد آمریکا در گذشته بیش از حد به محصولات و صنعت تولیدزیستی کشورهای خارجی تکیه کرده  و انتقال فعالیت های صنایع حیاتی به خارج از آمریکا، توان ایالات متحده در دسترسی به مواد شیمیایی و دارویی را در معرض تهدید قرار داده است.

کاخ سفید تصریح کرد هدف از امضای این دستور اجرایی سوق دادن نوآوری های آمریکایی به سوی موفقیت اقتصادی و اجتماعی و واقف شدن بر توانایی های دانش تولیدزیستی است که می تواند همه آنچه را که ما در زندگی روزمره استفاده می کنیم، تولید کند.

کاخ سفید هفته آینده میزبان نشستی در این راستا خواهد بود و قرار است نهادهای دولتی، سرمایه گذاری و بودجه های جدیدی را در این زمینه اعلام کنند.

این درحالی است که وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرده است طرح اجرای برنامه ۵۰ میلیارد دلاری را برای پرداخت رایانه به تولیدکنندگان تراشه داخلی و گسترش پژوهش در این زمینه، منتشر کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *