۹ نمایشگاه تجاری چین که هر برندی در سال ۲۰۲۴ باید در آن شرکت کند

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: حضور برندهای بین المللی در نمایشگاه تجاری چین، فرصت مناسبی است تا برندها و خدمات گوناگون بتوانند حضور خود را در عرصه های فرامرزی نشان دهند. البته ورود آن ها به بازار تجاری چین می تواند سخت و کمی دلهره آور باشد.

تمام خریداران بزرگ و کوچک، مقامات دولتی، سران رسانه ها، صدها نماینده تجاری و… می توانند در این ۹ نمایشگاه شرکت کنند. بیشتر شرکت کنندگان در این نمایشگاه از شهر های گوانگژو، پکن و شانگهای هستند.

نمایشگاه های تجاری چین برخلاف نمایشگاه های بین المللی غرب، معمولا شمار زیادی سخنران داخلی دارند. اگر قصد شرکت در این نمایشگاه ها را دارید، توصیه می کنیم نماینده ای بفرستید که به زبان چینی مسلط باشد.

۱. نمایشگاه کانتون (نمایشگاه صادرات و واردات چین)

بیشتر افراد نمایشگاه کانتون را با نام نمایشگاه صادرات و واردات چینی می شناسند. در این نمایشگاه تمام محصولات از جمله لوازم برقی، اقلام خانگی، کالاهای مصرفی، لباس های مد و… نیز به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه در سه مرحله در طول یک سال برگزار می شود و در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۶۰ هزار بازدیدکننده داشته است. این نمایشگاه در گوانگژو در مجتمع تجاری کانتون برگزار می شود.

۲. نمایشگاه بین المللی Yiwu 

نمایشگاه بین المللی چینی Yiwu که توسط نهادهای دولتی چین در مجتمع نمایشگاه بین المللی Yiwu در استان ژجیانگ برگزار می شود، روزانه کالاهای مصرفی در خارج از کشور را به نمایش در می آورد. در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ هزار نفر برای ثبت برند و عرضه آن ها ثبت نام کرده اند. ۸۱ برند خارجی در این نمایشگاه حضور دارند. در این نمایشگاه کالاهای خانگی، خوراکی ها و نوشیدنی ها، وسایل زیبایی و مراقبتی و… عرضه می شود. 

۳. نمایشگاه کالاهای صادرات و واردات شرق چین

نمایشگاه کالاهای صادرات و واردات شرق چین در سال ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه بین المللی جدید ECF در شانگهای چین برگزار می شود. این نمایشگاه توسط سران دولتی ۹ استان و شهرداری از جمله شانگهای، ژجیانگ، جیانگ سو و سایر شهرداری های ایتان ها برگزار می شود. در این نمایشگاه انواع و اقسام لوازم خانگی، لوازم آرایشی، آثار هنری و نقش و نگار، منسوجات، مبلمان و… نیز عرضه خواهد شد.

۴. نمایشگاه الکترونیک چین

نمایشگاه الکترونیک چین که در آن انواع و اقسام لوازم و وسایل مورد نیاز الکترونیکی یافت می شود در مرکز همایش و نمایشگاه شنژن برگزار می شود. برند های خارجی با شرکت در این نمایشگاه می توانند به سود خوبی از عرضه وسایل الکترونیکی خود برسند. در این نمایشگاه تمام محصولات با آخرین فناوری به عرصه نمایش در خواهد آمد.

۵. نمایشگاه آسه آن چین

نمایشگاه آسه آن چین در واقع یک پل استراتژیکی اقتصادی بین چین و آسه آن ایجاد کرده است که اهمیت اقتصادی و دیپلماتیک بالایی دارد. البته نمایشگاه آسه آن چین از محصولات تجاری فراتر است و در آن انواع و اقسام محصولات مراقبتی، زیبایی، گردشگری، سلامتی، آموزش و… عرضه می شود. این نمایشگاه در مرکز همایش بین المللی نانینگ برگزار می شود.

۶. نمایشگاه بائوما چین

یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودرو همین نمایشگاه بائوما چین است. بیشتر افراد برای تهیه وسایل نقلیه خود به این نمایشگاه می روند. در واقع نمایشگاه بائومای چین عرضه کننده ی کامل ترین محصولات ماشین آلات ساختمانی، مصالح ساختمانی، تجهیزات مربوط به معدن، وسایل نقلیه و… است. این نمایشگاه در مرکز همایش بین المللی شانگهای برگزار می شود.

۷. نمایشگاه بین المللی صنعت چین( CIIF)

نمایشگاه بین المللی صنعت چین (CIIF )که در سال ۲۰۲۴ در شانگهای چین برگزار می شود، به عنوان قطب مرکزی صنعت بین المللی در نظر گرفته شده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه حضور برندهای خارجی و تقویت روابط اقتصادی و فروش محصولات است.

۸. نمایشگاه بین المللی واردات چین

نمایشگاه بین المللی واردات چین فقط یک نمایشگاه نیست بلکه عرصه ای قوی در زمینه برقراری ارتباطات، شبکه سازی با برندهای مختلف و برتر و بازاریابی است. برندهای شرکت کننده در این نمایشگاه حدود ۱۲۸ کشور و منطقه هستند. این نمایشگاه در مرکز شانگهای چین وجود دارد.

۹. نمایشگاه خودرو چین

این نمایشگاه یک سال در میان و در پکن چین برگزار می شود. تمام وسایل نقلیه به روز و قدیمی در این نمایشگاه بین المللی دیده می شود. برندهای خارجی می توانند وسایل مربوط به خودروی خود را در این نمایشگاه در معرض  دید عموم قرار دهند.

 

منبع: sekkeidigitalgroup

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *