چگونه از نمایشگاه کانتون بازدید کنیم؟

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: نمایشگاه کانتون چین یکی از بزرگترین نمایشگاه های جهان است که به دلیل وسعت،تنوع کالاهای عرضه شده و البته مدت زمان محدودی که هر بازدید کننده دارد مطلبد که علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه با برنامه درست در آن حضور یابند تا حداکثر بهره برداری لازم را داشته باشند.

راهکارهای بازدید از نمایشگاه کانتون

سایت تجارت ایران و چین پیشنهاد می کند در زمان بازدید از نمایشگاه کانتون چین ابتدا باید مشخص کنید که درباره چه محصولاتی قرار است مذاکره کنید و سپس سالن هایی که این محصولات در آن نمایش داده می شوند را پیدا کنید(اطلاعات مربوط به این دو مورد در سایت نمایشگاه و بروشورهای منتشر شده در قالب نقشه و متن قابل دسترسی است).

در بازدید اولیه از نمایشگاه مشخص کنید از غرفه چه شرکت‌هایی قرار است بازدید کنید و چه پرسش هایی از این شرکت های تامین کننده دارید.در ادامه و پس از حضور در غرفه های مورد نظر یکی از نکات مهمی که پیش از ورود به مذاکره  برای سفارش خرید کالا از یک شرکت خارجی حاضر در نمایشگاه نیاز دارید این است که، باید از اطلاعات لازم درباره قوانین و مقررات واردات و صادرات آن کشور مطلع باشید. به عنوان مثال وقتی کشوری عضو سازمان توسعه تجارت جهانی است از قوانین و مقررات استاندارد تبعیت می کند، اما کشور خارج از این سازمان گاهی قوانین و مقررات خاص خودش را دارد که طرف مذاکره کننده باید با دقت در این مهم درباره مقررات خاص آن کشور سوالات کافی را بپرسد.
گاهی برخی محصولاتی که در نمایشگاه نمایش داده می شود دارای گریدهای مختلف کیفی هستند. به همین دلیل باید درباره درجه کیفیت و گواهی استاندارد محصول سوال کنید تا در زمان سفارش کالا با مشکل مواجه نشوید. از طرف دیگر بسیاری از تولیدکنندگان کالا در چین با تامین کنندگان مواد اولیه در خارج از چین همکاری می کنند، به همین دلیل باید نسبت به ثبات تامین کالا در آن شرکت نیز اطمینان حاصل کنید تا در صورتی که خواستید در بلندمدت همکاری کنید ثبات تولید آن شرکت برایتان محرز شود.
در حال حاضر در نمایشگاه کانتون حضور شرکت‌های غیرچینی افزایش یافته است. به همین دلیل می تواند از غرفه شرکت های کشورهای همسایه که روابط سیاسی خوبی با ایران دارند نیز بازدید کنید. به طور قطع همکاری با شرکت هایی که کشورشان بیشترین روابط تجاری را با ایران دارد ریسک کمتری نسبت به سایر کشورها برای هر تاجر ایرانی خواهد داشت.

آخرین و مهم ترین راهکار افزایش موفقیت در بازدید و تامین کالا از نمایشگاهی چون کانتون چین مشاوره با افراد و شرکت هایی است که سابقه و تجربه حضور در چنین نمایشگاه های بین المللی را دارند. این توصیه خصوصا برای افرادی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که اولین تجربه حضور در نمایشگاه کانتون را پیش رو دارند.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *