چگونه در چین کار پیدا کنیم؟

قبل از سال 2023، اگر کسی به دنبال شغل در چین بود، لینکدین را پیشنهاد می کردم. اکنون که عملاً این اپلیکیشن در چین بسته شده است و شرکت ها قادر به درج آگهی در این اپلیکیشن در چین نیستند، شکافی در بازار وجود دارد.

8 راه برای یافتن شغل در چین

BOSS : BOSS App یکی از بهترین برنامه ها در چین است. این به زبان چینی است و بازار چین را هدف قرار می دهد، اما یکی از بهترین راه ها برای یافتن شغل است. به عنوان یک خارجی، می توانید در آن پلت فرم سریع تر به کار مورد نظرتان دست یابید.

پلتفرم های متعدد: به عنوان مثال، Thebeijinger، SmartShanghai. همچنین تعدادی پلتفرم شغلی کوچکتر وجود دارد که می توانید در هر شهر جستجو کنید. Thebeijinger و SmartShanghai برخی از آنها هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید در گوگل جستجو کنید. جستجوی فرصت ها در همه این پلتفرم ها می تواند موثر باشد.

Wechat Groups: این یک استراتژی موثر است. شما CV خود را آماده می کنید، سپس از دوستان می خواهید که شما را برای عضویت دعوت کنند. در گروه های ویچت مرتبط با صنعت رزومه خود و یک یا دو پاراگراف را برای معرفی خود و آنچه به دنبال آن هستید به اشتراک بگذارید. من چند نفر را می شناسم که از این طریق شغل پیدا کردند.

رویدادهای آفلاین: گاهی اوقات بهترین راه برای یافتن شغل، ملاقات با افراد زیاد و رفتن به رویدادها است. اگر می‌دانید به کدام صنعت علاقه دارید، می‌توانید به رویدادهای مرتبط با صنعت بروید و افراد را بشناسید. بسیاری از فرصت‌های شغلی در واقع پست نمی‌شوند و در عوض به افرادی در شبکه آنها می‌رسند. به همین دلیل این ایده خوبی است که وارد شبکه آنها شوید.

لینکدین: اگرچه در چین بسته شده است، اما مردم هنوز از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی استفاده می کنند. هنوز هم می‌توانید شرکت‌ها را پیدا کنید و مستقیماً به مدیران شرکت مربوطه پیام دهید.

تماس مستقیم: همچنان می‌توان فهرستی از شرکت‌ها را بررسی کرده و درخواست خود را مستقیماً به آنها ایمیل کرد.

اساتید: اگر در چین تحصیل کرده اید یا در حال تحصیل هستید، اساتید منبع خوبی هستند. آنها اغلب شبکه گسترده ای دارند و شرکت هایی را می شناسند که به دنبال استعداد هستند. آنها همچنین می خواهند به شما کمک کنند تا موفق شوید. با برخی از اساتید خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا توصیه ای برای شما دارند یا از فرصت هایی اطلاع دارند.

دوستان: همچنین می توانید با دوستان تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

 

در نهایت چند نکته مهم:

– هر کاری که انجام می دهید، حتماً خود را با قوانین آشنا کنید. به عنوان یک دانشجو برای کار به مجوز نیاز دارید.

– اطمینان حاصل کنید که CV شما واضح است. در اینجا می توانید از قالب های روی canva استفاده کنید.

– چینی بیاموزید! بسیار مفید است

– مزیت خود را بدانید اگر نمی توانید چینی صحبت کنید، پس چه پیشنهادی دارید؟ چه چیزی شما را با سایر شکارچیان شغل متفاوت می کند؟ معمولاً شما بر اساس پیشینه خود یک مزیت منحصر به فرد دارید.

موفق باشید! امیدواریم بتوانید فرصتی را در چین برای رویاهای خود بیابید.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *