چین: رئیسی و امیرعبداللهیان تلاش زیادی برای توسعه روابط تهران – پکن انجام دادند

سیاسی – سایت تجارت ایران و چین:  نماینده چین در سازمان ملل با ابراز همدردی با ملت و دولت ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت که آنها تلاش زیادی برای توسعه روابط تهران – پکن انجام دادند.

 نماینده چین درسازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت گفت: به عنوان نماینده چین من می خواهم تسلیت صادقانه خود را به دلیل درگذشت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد اعلام نمایم.

این دیپلمات ارشد چین تصریح کرد: ما همچنین با خانواده ها دولت و مردم ایران و صادقانه ابراز همدردی می کنیم.

نماینده چین تصریح کرد: رئیسی و امیرعبداللهیان تلاش زیادی برای توسعه روابط دوستانه ایران و چین و همکاری های منطقه ای انجام دادند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در ابتدای نشست خود یک دقیقه به احترام شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهان سکوت کردند.

سفیر و نماینده دائم موزامبیک که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری میلادی (مه) برعهده دارد، در ابتدای نشست شورای امنیت درباره امنیت و صلح بین المللی گفت: «به درخواست نمایندگان روسیه، چین و الجزایر و به نمایندگی از اعضای شورای امنیت، از همه حضار می خواهم به احترام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و همه سرنشینان این بالگرد که در سانحه ناگوار سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند و برای تسلیت به دولت و مردم ایران در جای خود بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.»

علاوه بر این، سفر و نمایندگان کشورهایی همچون ژاپن، گویان، روسیه، چین، مالت، سوئیس، موزامبیک و الجزایر نیز پیش از شروع سخنان خود بصورت جداگانه به دولت و ملت ایران این ضایعه را تسلیت گفتند.

این سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس جمهور در مسیر بازگشت به تبریز و پس از افتتاح سد قیز قلعه‌سی و افتتاح سد خداآفرین رخ داد.

 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *