برگزاری مجمع همکاری چین و خلیج فارس در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاری

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: «مجمع همکاری چین و خلیج فارس در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاری»، روز پنجشنبه با حضور وزرای صنعت و سرمایه‌گذاری و سیاست‎گذاران این حوزه‌‎ها در چین و کشورهای شورای همکاری خلیج، آغاز به کار کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی شورای همکاری صادر شده است، این مجمع در روزهای ۲۳ و ۲۴ ماه می در شهر شیامن چین، به عنوان ترجمانی از نتایج اولین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و چین که  ۹ دسامبر ۲۰۲۲ در عربستان برگزار شد، برپاست.

جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در این باره گفت که این مجمع در ادامه نتایج نشست وزیران (۶+۱) بین وزرای اقتصاد و تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس و وزیر بازرگانی چین، با هدف تعمیق همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو طرف است.

وی خاطرنشان کرد: این نشست به تقویت گام‌ها و تلاش‌های فعلی برای اجرای برنامه اقدام مشترک جهت همکاری در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برای دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۷ ، برآمده از گفت‌وگوهای راهبردی بین شورای همکاری خلیج فارس و چین، کمک می‌کند.

وی به افزایش ارتباط بین دولت و بخش خصوصی دو طرف برای جست‎وجوی فرصت‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و صنعتی و تبدیل آنها به مشارکت‌های ملموس، و تداوم تقویت همکاری‌ها برای دستیابی به اهداف مشترک در زمینه‌های مختلف تجارت، سرمایه‌گذاری، صنعت و فناوری پیشرفته و تبدیل آنها به واقعیت نیز اشاره کرد.

البدیوی افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و چین از بزرگترین اقتصادهای جهان محسوب می‌شوند و  تولید داخلی کشورهای شورا به ۲.۴ تریلیون دلار و چین به ۱۷.۷ تریلیون دلار می‌‎رسد.

وی همچنین تاکید کرد که توافقنامه تجارت آزاد بین کشورهای شورا و چین که در حال مذاکره درباره آن هستند، یکی از عوامل مهم در تقویت روابط طرفین در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصاد و سرمایه‌‎گذاری خواهد بود.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *