افزایش فروش آیفون در چین؛ تخفیف ها جواب داد

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: فروش آیفون در بازار چین با رشدی چشمگیر روبرو شده است. این افزایش تقاضا تا حد زیادی به دلیل تخفیف‌های جذاب اپل در این کشور نسبت داده می‌شود.

آمار چه می‌گوید؟

طبق آمار مؤسسه تحقیقاتی CAICT، تعداد گوشی‌های هوشمند برندهای خارجی که در ماه می (اردیبهشت و خرداد) به چین وارد شده‌اند، 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 1.425 میلیون دستگاه رسیده است.
اگرچه این آمار به طور خاص به اپل اشاره نمی‌کند، اما با توجه به اینکه اپل محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند خارجی در چین است، می‌توان نتیجه گرفت که بخش عمده‌ای از این افزایش سهم متعلق به این شرکت است.

راز موفقیت اپل چه بود؟

اپل در ماه می کمپین تخفیفی گسترده‌ای را در وب‌سایت رسمی خود در TMall چین راه انداخت.
در این کمپین، مدل‌های خاصی از آیفون تا ۲۳۰۰ یوان (معادل ۳۱۶ دلار) تخفیف خوردند.
این تخفیف‌ها در کنار رونمایی از مدل‌های جدید آیفون SE و iPad Air در ماه مارس، به افزایش تقاضا برای محصولات اپل در چین کمک کرد.

بازگشت قدرتمند پس از رکود

افزایش فروش آیفون در چین پس از دوره‌ای از افت در اوایل سال جاری رخ می‌دهد.
در آن زمان، اپل با رقابت شدیدی از سوی شرکت‌های داخلی چینی مانند هواوی به خصوص در بخش گوشی‌های هوشمند رده بالا روبرو بود.
با این حال، به نظر می‌رسد تخفیف‌های اخیر و عرضه محصولات جدید، به اپل کمک کرده است تا دوباره در بازار چین جایگاه خود را پیدا کند.

آینده چه خواهد شد؟

با توجه به روند فعلی، انتظار می‌رود فروش آیفون در چین در ماه‌های آینده نیز به رشد خود ادامه دهد.
البته باید دید که آیا اپل می‌تواند این شتاب را حفظ کند یا خیر، زیرا رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند چین همچنان بسیار شدید است.

 

 

منبع: زومتک

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *