زلنسکی: چین تلاش می کند تا کشورها را از شرکت در نشست صلح باز دارد

سیاسی – سایت تجارت ایران و چین: زلنسکی می گوید چین سخت کار می کند تا کشورها را از شرکت در نشست صلح باز دارد.

فرانس۲۴ نوشت: درحالیکه رییس جمهور اوکراین در نشستی در سنگاپور با عنوان صلح به دنبال جلب حمایت کشورهای همسو در مقابله با پیشروی روسیه است، مدعی شد چین به شدت کار می‌کند تا جلوی حضور کشورهای جهان را در این نشست بگیرد.

زلنسکی در حاشیه نشست شانگری-لا که مقامات دفاعی از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند، به خبرنگاران گفت: «متاسفانه چین امروز سخت تلاش می‌کند تا از ورود کشورها به نشست صلح جلوگیری کند.»

پیشتر و در روز جمعه مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی عادی گفته بود: پکن معتقد است که این کنفرانس باید به رسمیت شناختن روسیه و اوکراین، مشارکت برابر همه طرف ها و بحث عادلانه درباره همه طرح های صلح را داشته باشد. در غیر این صورت، ایفای نقش اساسی در برقراری صلح برای کنفرانس دشوار است.

درحالیکه چین گفته در این اجلاس شرکت نمی‌کند، بایدن رییس جمهور آمریکا هم مشخص نیست که در این نشست حضور داشته باشد. زلنسکی همچنین از اینکه «برخی از رهبران جهان» در کنفرانس ثبت نام نکرده‌اند، ابراز ناامیدی کرد.

کی‌یف امیدوار است که حمایت بین المللی گسترده ای را برای دیدگاه خود در مورد شرایط لازم برای پایان دادن به جنگ روسیه به دست آورد. زلنسکی روز یکشنبه گفت که بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان در این کنفرانس ثبت نام کرده اند و او از کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواست تا به این کنفرانس بپیوندند.

روسیه مخالف این نشست است و بر باقی ماندن مناطقی شرقی و اشغالی اوکراین در کنترل خود تاکید دارد.

 

 

منبع: شفقنا

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *