ترامپ دستور ممنوعیت انجام معاملات با ۸ اپلیکیشن چینی را صادر کرد

رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به حریم خصوصی داده‌ها، دستور اجرایی را برای ممنوع کردن انجام معاملات با هشت اپلیکیشن چینی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این دستور که ظرف چهل و پنج روز اجرایی می‌شود، انجام معاملات با اپلیکیشن‌هایی چون “Alipay” ،”CamScanner” ،”QQ Wallet” ،”SHAREit” ،”Tencent QQ” ،”VMate” ،”WeChat Pay” و “WPS Office” را ممنوع می‌کند. این دستور تلاش‌های قبلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا برای ممنوع کردن استفاده از اپلیکیشن‌های “وی‌چت” و “تیک تاک” به دلایل مشابه را تقویت می‌کند.

ترامپ در این دستور گفت: آمریکا ارزیابی کرده که تعدادی از اپلیکیشن‌های ارتباطاتی چینی به طور خودکار حجم وسیعی از اطلاعات میلیون‌ها کاربر در آمریکا را به دست می‌آورند که شامل اطلاعات قابل شناسایی و اطلاعات خصوصی حساس هستند و به جمهوری خلق چین و حزب کمونیست چین اجازه می‌دهد تا به اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به دارایی آمریکایی‌ها دسترسی پیدا کند.

وی به حملات سایبری قبلی “مرتبط با چین” اشاره کرد از جمله حمله سایبری سال ۲۰۱۴ میلادی به دفتر مدیریت پرسنل آمریکا و و حمله سایبری ۲۰۱۷ به شرکت ” اکوئیفاکس” که اطلاعات شخصی میلیون‌ها آمریکایی را در معرض خطر قرار داد.

“ویلبر راس”، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: من از این تعهد رئیس جمهور ترامپ به حفاظت از حریم خصوصی و امنیت آمریکایی‌ها در برابر تهدیدات حزب کمونیست چین حمایت می‌کند و وزارت بازرگانی این دستورات را اجرایی خواهد کرد تا امنیت کشور، اقتصاد و مردم آمریکا را حفظ کند.

اما این دستور تا ماه آینده اجرا نخواهد شد و تصمیم‌گیری درخصوص اجرا یا لغو این دستور اجرایی بر عهده دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا خواهد بود. همزمان با اینکه تیم بایدن در بحبوحه تنش‌ها با پکن سیاست‌ها در قبال چین را بررسی می‌کند، تعیین این سیاست‌ها یکی از حوزه‌های پیچیده برای بایدن است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *