چین بیش از ۵ هزار تن تجهیزات ضد کرونا به اروپا ارسال کرد

تهران- ایرنا- چین طی سال میلادی ۲۰۲۰ حدود ۵ هزار و ۶۶۰ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با کرونا به کشورهای اروپایی صادر کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شینهوا، این مقدار تجهیزات پزشکی در دو قالب اهدایی و صادراتی و از طریق خط آهن به اروپا منتقل شده است.

این تجهیزات شامل ماسک، لباس های محافظ و دستگاه های ونتیلاتور است که به کشورهای آلمان، صربستان، لهستان، ایتالیا، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است.

در سال گذشته میلادی ۲۱۵ قطار باری از ووهان به سمت اروپا حرکت کرده است. در حال حاضر نیز مسیر قطارهای باری چین – اروپا در بحبوحه شیوع کرونا همچنان یک کانال حمل و نقل قابل اعتماد محسوب می شود.

اگرچه شیوع ویروس کرونا نخستین بار در چین گزارش شد، اما این ویروس از اواخر اسفند سال ۱۳۹۸ در این کشور مهار شد و تعداد عفونت های جدید در سطح روزانه چند ده مورد باقی ماند. به همین دلیل کاهش تقاضای محلی تجهیزات بهداشتی منجر به انبار بیش از حد منابع پزشکی شد که به دنبال برداشته شدن برخی محدودیت های صادرات تجاری، این اقلام به کشورهای مختلف از جمله اروپا صادر شد.

در چند ماه گذشته، چین کمک های بهداشتی قابل توجهی به بسیاری از کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا ارسال کرده و مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی هم به خارج از کشور صادر کرده است.

اتحادیه اروپا و چین دو صادر کننده بزرگ جهان هستند. اکنون چین دومین شریک تجاری اتحادیه اروپا بعد از ایالات متحده و اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری چین است.

اتحادیه اروپا مایل به توسعه روابط تجاری با چین است. با این حال، اتحادیه اروپا می خواهد اطمینان حاصل کند که چین تجارت عادلانه و حقوق مالکیت معنوی را رعایت می کند و به عنوان عضوی از سازمان تجارت جهانی به تعهدات خود عمل می کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *