واکسیناسیون ۴.۵ میلیون نفر در چین

تهران- ایرنا- به دنبال آغاز موج دیگری از شیوع ویروس کرونا در برخی شهرهای شمالی چین، مقامات بهداشتی این کشور روز یکشنبه اعلام کردند تا کنون ۴.۵ میلیون نفر در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون چین، «لی تائو» معاون رئیس اداره امنیت ملی بهداشت چین روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: مصونیت گروهی در برابر ویروس کرونا به واکسیناسیون نیاز دارد، بنابراین اقدامات فوق العاده ای برای انجام واکسیناسیون لازم است.
«زنگ ییشین» معاون کمیسیون ملی بهداشت چین هم در این نشست خبری با یادآوری اینکه این کشور تا کنون بیش از ۹ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق کرده است، گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون در ۱۵ دسامبر/۲۵ آذر ۱۳۹۹/  در چین، حدود ۷.۵ میلیون دوز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است. این افراد شامل کارگران بخش تدارکات زنجیره سرد، بازرسان کالاها، متخصصان بهداشت، کارمندان سازمان های دولتی و بخش خدمات عمومی و همچنین افرادی می باشد که قرار است به خارج از کشور بروند.

وی با یاداوری اینکه پیشتر نیز بیش از ۱.۶ میلیون دوز برای گروه های پر خطر در چین تزریق شده است، گفت: تزریق این تعداد دوز، ایمنی واکسن های تولید شده در چین را ثابت می کند.
تا کنون در چین شرکت سینوفارم مجوز عرضه واکسن های کرونای تولید خود را دریافت کرده است. سه شرکت دیگر از جمله سینوواک هم در حال طی مراحل اخذ مجوز نهایی و عرضه عمومی به بازار هستند.

قرنطینه شهر شیجیا ژوانگ در شمال چین

همزمان گزارش ها از «شیجیا ژوانگ» مرکز استان خبی در شمال چین حاکی است ۳۵۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه هستند.

این شهر از اواخر هفته گذشته به مدت ۷ روز قرنطینه شده است. انتظار می رود قرنطینه این شهر دستکم برای یک هفته دیگر تمدید شود.

اعطای پاداش به شناسایی فراریان از آزمایش کرونا

از سوی دیگر مقامات شهر نانگونگ واقع در شمال چین اعلام کرده اند به کسانی که افراد فراری از آزمایش کرونا را گزارش دهند، جایزه می دهد.

طبق گفته مقامات بهداشتی نانگونگ، هرکس که در ردیابی افرادی که از انجام آزمایش کرونا خودداری کنند کمک کند، ۵۰۰ یوان پاداش معادل ۵۷ دلار دریافت می کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *