رشد ۶۰ درصدی تولیدناخالص داخلی ووهان با وجود کرونا

باوجود شروع همه‌گیری ویروس کرونا از ووهان چین، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این کشور شاهد رشد ۶۰ درصدی در تولیدناخالص داخلی خود، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شهر ووهان چین که شیوع ویروس کرونا در جهان از آنجا شروع شد، طی سه ماهه اول سال 2021 و یک سال پس از فلج شدن فعالیت‌های اقتصادی در چین، شاهد رشد اقتصادی 58.4 درصدی بوده است.

شبکه خبری CGTN چین با استناد به اطلاعات مقامات محلی گزارش داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) این شهر در ژانویه تا مارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 357.4 میلیارد یوان (55 میلیارد دلار) رسیده است.

گلوبال تایمز نیز اوایل این هفته با استناد به آمار رسمی گزارش داد که تولید ناخالص داخلی استان هوبئی چین که ووهان در آن واقع شده است نیز برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد رشد اقتصادی بوده است.

تولید ناخالص داخلی این استان در مقایسه با افت 40 درصدی طی سال گذشته در سه ماهه اول سال 2021، 58.3 درصد افزایش یافت و به 987.27 میلیارد یوان (151.4 میلیارد دلار) رسید.

این شهر و کل استان با محدودیت های کرونایی شدیدی روبرو بودند که بیش از دو ماه طول کشید. این ویروس کشنده از ابتدای سال 2020 به سرعت در سراسر چین و دیگر کشورها شیوع یافت. بیشتر مشاغل محلی و کارخانه ها به دلیل این محدودیت‌ها بسته شدند.

عملکرد این منطقه قسمتی از بهبود گسترده اقتصاد چین را نشان می‌دهد. چین پس از تبدیل شدن به تنها اقتصاد بزرگی که موفق به رشد اقتصادی در سال همه‌گیری شد، رکورد 18.3 درصدی را در سه ماهه اول سال 2021 ثبت کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *