تمایل پکن به روابط مشارکتی با عربستان

چین به عنوان سومین اقتصاد برتر دنیا، روز به روز پیشرفت قابل توجهی در این عرصه دارد. این کشور، به دلیل تسریع در روند رشد خود به فکر ارتباط و همکاری بیشتر با کشورهای دیگر است. سخنگوی وزارت خارجه این کشور، اعلام کرد که حاضر است روابط مشارکتی راهبردی همه جانبه دوطرفه با عربستان سعودی برقرار کند.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه با اشاره به اظهار تمایل مقامات عربستان برای توسعه روابط با چین اظهار کرد: پکن از تمایل ریاض برای تعمیق مناسبات قدردانی می کند و مایل است به اتفاق عربستان سعودی، مناسبات مشارکتی راهبردی همه جانبه دو کشور را به سطح بالاتر ارتقا دهد.

وی افزود: ما ریاض را برای حفظ حق حاکمیت، صلح و ثبات و پافشاری بر راه توسعه خود بر اساس اوضاع واقعی ملی مورد حمایت قرار می دهیم و ضمن مخالفت با دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی عربستان سعودی، از نقش بزرگ تر این کشور در امر منطقه‌ای و بین المللی پیشتیبانی می کنیم.

«محمد بن سلمان آل سعود» ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با رسانه‌های این کشور در مورد مفهوم سیاست خارجی بر توسعه مناسبات مشارکتی جدید با کشورها از جمله چین تاکید کرده بود.

اظهارات این مقام وزارت خارجه چین در حالی است که چند روز پیش  «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین هم در تماس با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی گفت: چین و عربستان شرکای راهبردی جامع و مهم یکدیگر هستند و روابط دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه یافته است.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز در این تماس گفته بود: « چین یک برادر قابل اعتماد و شریک راهبردی مهم برای عربستان است.

 

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *