چین در یک روز، نزدیک به ده میلیون دوز واکسیناسیون انجام داد

با وجود روند کاهش ابتلا به ویروس کرونا در چین، واکسیناسیون در این کشور به سرعت در حال انجام است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طبق داده های کمیسیون بهداشت ملی چین، این کشور روز شنبه 9.36 میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر چین تزریق کرده است.

بدین ترتیب تاکنون تعداد کل واکسن های تزریق شده در این کشور به 317.59 میلیون دوز رسیده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین (شنبه) اعلام کرده بود که این کشور روز جمعه (7 می) 10.5 میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق کرده است.

واکسن سینوفارم چین یکی از اولین واکسن هایی است که مجوز استفاده اضطراری در چین را دریافت کرده است و با بیشترین میزان عرضه و واکسیناسیون داخلی، یکی از واکسن های معتبر در سراسر جهان محسوب می شود.

سینوفارم اولین واکسن تولید شده توسط یک کشور در حال توسعه است که برای استفاده اضطراری به تائید سازمان بهداشت جهانی رسیده و در عین حال ششمین واکسن ضد بیماری کووید-19 در کل جهان است که مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است.

چین درحالی سرعت واکسیناسیون در این کشور را افزایش داده و به حدود 10 میلیون دوز در روز رسانده که هند در همسایگی این کشور به شدت درگیر این ویروس است و روزانه 400 هزار مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی می‌شود.

این درحالی است که در روز گذشته (8 می) تنها 12 مورد جدید کرونایی در چین شناسایی شد. این تعداد برای روز قبل از آن نیز 7 نفر اعلام شده بود.

تعداد کل مبتلایان تایید شده در چین اکنون 90758 مورد اعلام شده و میزان مرگ و میر نیز مدتهاست که همان 4636 نفر ثابت باقی مانده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *