کاهش۷ درصدی واردات نیمه رسانا در چین نسبت به ماه گذشته

طبق آماری که به دست آمده، واردات نیمه رسانای چین ۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث. چاینا مورنینگ پست، طبق آمار واردات نیمه رسانای چین در آوریل (ماه گذشته میلادی) کاهشی متوسط را تجربه کرده است. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که کمبود جهانی ذخایر تراشه صنایع مختلف در سراسر جهان را مختل کرده است.

آخرین آمار گمرک چین نشان می‌دهد این کشور در ماه آوریل ۵۴.۷ میلیارد نیمه رسانا به ارزش ۳۳.۱ میلیارد دلار بارگیری کرده است. این رقم ۷ درصد کمتر از واردات ماه قبل (مارس) بوده است. چین در مارس ۲۰۲۱ میلادی ۵۸.۹ میلیون نیمه رسانا به ارزش ۳۵.۹ میلیارد دلار بارگیری کرده بود.

البته در مقایسه سالانه واردات ماه آوریل سال جاری میلادی ۲۳ درصد بیشتر از آوریل ۲۰۲۰ بود. چین در آوریل سال گذشته میلادی ۴۴.۴ میلیارد نیمه رسانا به ارزش ۲۷ درصد وارد کرده بود.

البته باید توجه داشت واردات نیمه رسانای چین تا این نقطه از سال جاری میلادی، ۳۰.۸ درصد بالاتر از همین بازه زمانی در سال گذشته است.

این در حالی است که دولت چین در ماه مارس مالیات بر واردات قطعات و مواد نیمه رسانا را ۲۰۳۰ میلادی لغو کرد. از سوی دیگر دومین اقتصاد بزرگ جهان تلاش‌ها برای توسعه مدارهای یکپارچه را افزایش داده است. چین سعی دارد تا ۲۰۲۵ میلادی میزان استفاده از تراشه‌های طراحی و تولید شده در داخل را بیشتر کند تا به این ترتیب ریسک‌های مربوط به زنجیره ذخایر خود را کاهش دهد.

هرچند کمبود جهانی نیمه رسانا سبب شده بازده صنایع مختلف از جمله خودروسازی، تولید موبایل، رایانه و دستگاه‌های خانگی کاهش یابد، اما مؤسسه تحقیقات بازار IDC پیش بینی می‌کند میزان فروش نیمه رسانا همچنان بالا باقی بماند زیرا تقاضا برای فناوری‌های ابر رایانشی و سرویس‌های داده تغییری نکرده است.

درآمد جهانی نیمه رسانا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰.۸ درصد رشد کرد و به ۴۶۴ میلیارد دلار رسید و پیش بینی می‌شود این روند رشد بدون توجه به کمبود ذخایر تراشه، در سال جاری میلادی نیز ادامه یابد. درهمین راستا IDC پیش بینی می‌کند ارزش بازار نیمه رسانا در ۲۰۲۱ میلادی به ۵۲۲ میلیون دلار می‌رسد که ۱۲.۵ درصد بالاتر از سال گذشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *