استقبال پکن و پاکستان از گفت و گو میان ایران و عربستان

با تایید ایران، مبنی بر گفت و گو با عربستان، سخنگوی وزارت خارجه چین از برگزاری این مذاکره و نشست استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، هوآ چون یینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران گفت وگو با عربستان را تائید کرده است، گفت: ما از این مسئله استقبال می کنیم.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه چین، وی ادامه داد: چین خوشحال است که می‌بیند این کشورها برای بهبود روابط خود که موجب صلح و ثبات منطقه ای می‌شود، با هم در ارتباط هستند و گفت‌وگو می‌کنند

به گزارش ایسنا، پیش از این دستیار وزیر امورخارجه آمریکا و شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان نیز از رایزنی‌ها میان ایران و عربستان استقبال کرده اند.

چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد که مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و وارد گفت وگوهای مستقیم شده اند.

در همین راستا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دور جدیدی از گفت‌وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی نیز در وزارت خارجه این کشور انجام مذاکرات میان دو کشور را تأیید کرده اند، تصریح کرد: گفت وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دو جانبه و هم منطقه‌ای بوده است. ما همواره از انجام چنین گفت وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال کرده ایم و این سیاست جدیدی نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت‌وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی‌ها تصمیم‌گیری و قضاوت کنیم. اکنون زود است که در مورد نتایج و مسائل مربوط به این گفت وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *