وانگ یی خطاب به صهیونیست: کشتار فلسطینیان را تمام کنید

 

با ادامه روند کشتار رژیم صهیونیست در فلسطین، وزیرخارجه چین به همراه نماینده‌اش در سازمان ملل، خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مسئله فلسطین، با انتقاد از رویکرد آمریکا در این خصوص خواستار اقدام قاطع سازمان ملل برای پایان کشتار فلسطینیان بدست رژیم صهیونیستی شد.

وانگ یی در این رابطه گفت: در روزهای اخیر درگیری اسرائیل و فلسطین تشدید شده و تلفات سنگین جانی در پی داشته که این موضوع ناراحت‌کننده است.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه دلیل اصلی وخامت اوضاع میان طرفین، نبود راه حلی عادلانه برای قضیه فلسطین در دراز مدت است، یادآور شد: بویژه در سال‌های اخیر، روند صلح در خاورمیانه از مسیر اصلی خود خارج شده است و قطعنامه‌های شورای امنیت به صورت جدی اجرا نشده و حق فلسطینی‌ها در زمینه تشکیل یک کشور مستقل زیر پا گذاشته شده و همین موضوع باعث افزایش مشکلات مردم فلسطین و تشدید درگیری مکرر میان طرفین شده است.

وزیر خارجه چین همچنین با تاکید بر اینکه بدون حل و فصل عادلانه قضیه فلسطین، نه فلسطین و نه اسراییل و نه خاورمیانه روی صلح واقعی را نخواهند دید، تاکید کرد: آنچه اکنون مهم است، آتش بس و توقف خشونت است.

وانگ یی با اشاره به اینکه شورای امنیت مسئولیت تلاش برای آرام کردن سریع اوضاع را برعهده دارد، تصریح کرد: چین به عنوان رئیس شورای امنیت در ماه می، این شورا را به سمت برگزاری رایزنی‌های فوری درباره درگیری فلسطین و اسرائیل سوق داده و با هدف هدایت کردن این شورا جهت اتخاذ اقدامات لازم، یک بیانیه مطبوعاتی تدوین کرده است.

وانگ یی از ناکامی شورای امنیت در دستیابی به توافقی در این خصوص که آمریکا در طرف دیگر آن قرار دارد، ابراز تاسف کرد و همه اعضای شورای امنیت را به مسئولیت پذیری و صرف تلاش‌های فعال و موثر برای حفظ صلح و امنیت منطقه ترغیب کرد.

در همین رابطه «زانگ ژون» نماینده چین در سازمان ملل نیز که کشورش ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، درباره نشست امروز این شورا برای بررسی تحولات فلسطین، خواستار آن شد که اعضای شورای امنیت موضع مشترک در این باره اتخاذ کنند.

ژون در این رابطه گفت: شورای امنیت باید برای آتش بس فوری و پایان خشونت‌ها و حمایت از غیرنظامیان تلاش کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *