۴۰۰ میلیون دوز واکسیناسیون کرونا در چین

رقم واکسیناسیون چین امروز از ۴۰۰ میلیون دوز نیز گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی جی تی ان، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تاکنون بیش از 400 میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده است.

واکسن سینوفارم چین یکی از اولین واکسن هایی است که مجوز استفاده اضطراری در چین را دریافت کرده است و با بیشترین میزان عرضه و واکسیناسیون داخلی، یکی از واکسن های معتبر در سراسر جهان محسوب می شود.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز دوشنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته دستکم پنج مورد ابتلای محلی به کرونا در داخل این کشور ثبت شده است که در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس این آمار در شبانه روز گذشته همچنین 20 مبتلای وارداتی نیز در چین شناسایی شده است که شامل مسافران خارجی و همچنین چینی هایی بودند که به وطن خود برگشته اند با این حال هیچ موردی از مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور در شبانه روز گذشته ثبت نشده است.

سینوفارم اولین واکسن تولید شده توسط یک کشور در حال توسعه است که برای استفاده اضطراری به تائید سازمان بهداشت جهانی رسیده و در عین حال ششمین واکسن ضد بیماری کووید-19 در کل جهان است که مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در چین تا کنون 90872 مورد اعلام شده و 4636 نفر نیز بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند. البته به واسطه سیاستهای دولت این کشور مدت زیادی است که آمار مرگ و میر همچنان ثابت مانده و پکن با افزایش سرعت واکسیناسیون به دنبال ریشه کن کردن این ویروس در سراسر سرزمین خود است.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *