۳۷۰ امین ماهواره چین امروز پرتاب شد

 

ماهواره‌ای دیگر از چین امروز چهارشنبه از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی این کشور با هدف نظارت بر اقیانوس‌ها پرتاب شد.

تهران ان- ایرنا- چین امروز چهارشنبه ماهواره جدیدی را برای نظارت بر اقیانوس ها از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی این کشور به مدار فرستاد.

به گزارش ایرنا از شینهوا، طبق اعلام مرکز پرتاب ماهواره های چین، این ماهواره که هایانگ ۲ دی (Haiyang-۲D) نام دارد با استفاده از یک موشک راهپیمایی طولانی چهار بی (Long March-۴B)  ساعت ۱۲:۰۳ ظهر امروز (به وقت پکن) به مدار از پیش تعیین شده پرتاب شد.

این ماهواره بعد از استقرار در فضا با کمک دو ماهواره دیگر به نام‌های HY-۲B و HY-۲C که قبلا به فضا پرتاب شده اند، شبکه نظارت دقیق بر محیط زیست دریایی را تشکیل می‌دهند.

این شبکه ماهواره‌ای از هشدار و پیش بینی زودهنگام در مورد بلایای دریایی، توسعه پایدار و استفاده از منابع اقیانوس‌ها، پاسخ موثر به تغییرات آب و هوایی جهانی و همچنین تحقیقات اقیانوس‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

ماهواره هایانگ ۲ دی (۲d Haiyang-۲D) توسط آکادمی فناوری فضایی چین و موشک حامل توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای ساخته شده است.

پرتاب امروز چهارشنبه ۳۷۰ امین پرتاب از سری موشک‌های لانگ مارچ بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *