نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور چین و کشورهای عضو

عصر امروز چهارشنبه ساعت ۱۶ به وقت وین، (۱۸:۳۰ به وقت تهران) نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور چین و کشورهای عضو برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات ایرانی را در این نشست برعهده دارد و انریکه مورا، معاون رییس سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا گروه کشورهای ۱+۴ را ریاست می‌کند.

به گفته معاون وزیر امور خارجه کشورمان بعد از این نشست، مجدداً هیات‌ها برای انجام مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌های سیاسی خود بازمی گردند.

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: ما در طول دو هفته گذشته که دور چهارم مذاکرات بود، شاهد پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات بودیم البته چند موضوع کلیدی باقی مانده است که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است و امیدواریم در چند روز آینده انجام شود و در دور بعدی که برای مذاکرات خواهیم شد داشت، در مورد آن‌ها به جمع بندی برسیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با روند مذاکرات وین در پاسخ به سوالی در ارتباط با نشست‌هایی که در طول دو هفته گذشته در سطوح مختلف در وین برگزار شده است، گفت: نشست‌ها و مذاکرات فشرده بود. در  سطوح مختلف دوجانبه و چندجانبه نشست‌های داشتیم هیئت های مختلف با یکدیگر رایزنی کردند. این مذاکرات در سطح کارشناسی و در سطح بنده انجام شد و در طول این بحث‌ها تلاش داشتیم که در مورد موضوعات مورد اختلاف به جمع بندی برسیم، اختلافات را رفع کنیم یا کمتر کنیم و نتیجه آن این است که اکنون در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم.

عراقچی ادامه داد: چند موضوع کلیدی باید حل شود، در مورد بقیه موارد توافق وجود دارد، نگارش متن خوبی صورت گرفته است و موقع آن است که یک رجوعی به پایتخت داشته باشیم مشورت‌های آخر صورت بگیرد و بعد انشاءالله مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *