پاسخ جائو لی جیان به ادعای نانسی پلوسی

 با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی‌های المپیک در پکن، سیاست‌مداران آمریکایی ادعاهایی را در این خصوص مطرح کردند.

تهران – ایرنا – سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سخنان تعدادی از سیاستمداران آمریکایی از جمله «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان که خواستار تحریم بازی‌های «المپیک زمستانی پکن» به بهانه به اصطلاح «حقوق بشری» بودند، گفت: سخنان تعدادی از آمریکایی‌ها سرشار از دروغ و اطلاعات نادرست است.

به گزارش امروز (پنجشنبه) رادیو بین‌المللی چین، «جائو لی جیان» افزود: چنین ادعایی یک مضحکه نامحبوب است که موفق نخواهد بود.

وی اضافه کرد که چرا افراد در ایالات متحده نگران حضور مردم کشورهای مختلف در بازی‌های المپیک زمستانی پکن یا سفر به چین هستند؟. من فکر می‌کنم دلیل این است که آن‌ها می‌ترسند مردم کشورهای مختلف پس از ورود به چین، با مسایل درست و حقایق حقوق بشری در کشور ما آشنا شوند و به این ترتیب دروغ‌های گوناگون آن‌ها درباره چین افشا شود و سوء قصد آمریکا و برخی کشورهای غربی برای مهار توسعه چین با سوء استفاده از مساله حقوق بشر و ریاکاری به اصطلاح «دمکراسی و حقوق بشر» نیز آشکار شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از رهبران جهان خواسته بود تا به دلیل شرایط حقوق بشر در چین، از شرکت در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن خودداری کنند.

این نماینده با اشاره به تعویق بازی‌های المپیک توکیو گفت، «اگر ما می‌توانیم به دلیل یک همه‌گیری، المپیک را برای یک سال به تعویق بیندازیم، حتما می‌توانیم المپیک پکن را هم به دلیل نسل کشی برای یک سال به تاخیر بیندازیم».

دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا تا کنون موضع خود در مورد المپیک پکن را بدون تغییر حفظ کرده است، اما قانونگذارن آمریکا از هر دو حزب فشارهای خود بر دولت را بیشتر می‌کنند تا با توجه به شرایط حقوق بشر در چین، در موضع خود تجدیدنظر کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *