نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین امروز به اتمام رسید

 

با پایان آخرین روز از نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت غرب چین، ۱۰۲ معامله به ازش ۲۲۸.۵ میلیارد یوان (۳۵.۵میلیارد دلار) امضا شد.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز یکشنبه اعلام کرد: قراردادهای امضا شده اکثرا به زمینه هایی از جمله تولیدات هوشمند، ساخت تجهیزات پیشرفته، تاسیسات عمومی، داروهای زیستی، انرژی پاک و فرهنگ و گردشگری مربوط می‌شود.

سومین نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت غرب چین در «چونگ چینگ» واقع در غرب چین به مدت چهار روز برگزار شد. این نمایشگاه که از پنجشنبه هفته گذشته شروع شده بود امروز یکشنبه پایان یافت.

از ویژگی های نمایشگاه تجارت امسال غرب چین، برپایی هشت سالن نمایشگاه مفهومی و اجرای بیش از ۱۰۰ رویداد به منظور ارتقاء سرمایه گذاری و همکاری بین شرکت ها عنوان شده است.

این آمار در حالی است که در جریان برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم که هفته گذشته در شهر “شی ان” واقع در شمال غرب چین به پایان رسید، مجموعه ای از قراردادهای همکاری به ارزش ۱۵۸.۳ میلیارد یوان (معادل ۲۴.۶ میلیارد دلاری) به امضا رسیده بود. این قرارداد چندین میلیارد دلاری ۷۲ پروژه کلیدی در زمینه هایی از جمله آموزشی، کشاورزی مدرن و صنعت پیشرفته را پوشش می دهد.

نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم به مدت ۵ روز برگزار شد و بیش از هزار و ۹۰۰ نماینده و مهمان از ۹۸ کشور و منطقه مانند اسلواکی، بلژیک، جمهوری کره (کره جنوبی)، تاجیکستان و زامبیا را به سمت خود جذب کرد.

هدف از اجرای ابتکار کمربند و جاده که در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی چین مطرح شد، ساخت شبکه های تجاری و زیرساختی متصل کننده آسیا با اروپا و ایجاد مسیرهای تجاری فراتر از جاده ابریشم باستانی به منظور توسعه و رفاه مشترک تعریف شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *