رئیس جمهور چین: آماده همکاری بیشتر با ایران هستیم

رئیس‌جمهور چین در تماس با روحانی، درباره مذاکرات وین و درخواست‌های ایران به گفتگو پرداخت و خاطرنشان کرد که از خواسته‌های ایران حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، شی جینپینگ رئیس جمهور چین می‌گوید از خواسته‌های معقول ایران در رابطه با برجام حمایت می‌کند و آماده همکاری بیشتر با این کشور و دفاع از منافع مشترک است.

وی این اظهارات را در تماس تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی، ایراد کرد. به گفته شی، چین و ایران در مبارزه با کووید ۱۹ دست به دست هم داده و نتایج مثبتی از همکاری عملی دوجانبه گرفته‌اند.

شی در ادامه افزود: دو کشور قاطعانه از یکدیگر در موضوعات مربوط به منافع اصلی و نگرانی‌های مهم حمایت می‌کنند و تا حد زیادی اعتماد راهبردی متقابل خود را مستحکم و قاطعانه از برابری و عدالت بین‌المللی دفاع کرده‌اند.

وی با اشاره به پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک چین و ایران، افزود: روابط دوجانبه در حال حاضر در مقطع تاریخی قرار دارد تا بتوان بر مبنای دستاوردهای گذشته، آینده پیش رو را رقم زد.

شی در نهایت گفت که چین به حمایت قاطعانه از ایران در حفظ حاکمیت و عزت ملی ادامه می‌دهد و تمایل دارد تا جای ممکن به ایران در مقابله با بیماری کرونا کمک کرده و به مردم ایران در غلبه بر این ویروس یاری برساند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *