سرمایه گذاری ۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلاری چین در کشورهای عضو «کمربند و جاده»

 

طبق اعلام وزارت بازرگانی چین، این کشور در چهار ماه اول سال جاری، سرمایه‌گذاری مستقیم غیرمالی خود را در کشورهای عضو «کمربند و جاده» افزایش داده است.

به گزارش ایرنا از وزارت بازرگانی چین، میزان سرمایه گذاری مستقیم چین در کشورهای عضو کمربند – جاده در این مدت به ۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس پیشرفت موثر در همکاری‌های سرمایه گذاری، حجم قراردادهایی که به تازگی با کشورهای عضو “کمربند و جاده” منعقد شده به ۴۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار رسیده که این رقم هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵.۲ درصد رشد کرده است.

وزارت بازرگانی چین در ادامه این گزارش آورده است: میزان معاملات انجام شده چین با کشورهای عضو این طرح نیز از ۲۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار فراتر رفته که در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته ۱۲.۹ درصد افزایش یافته است.

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان دیدار خود از قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت ‘کمربند اقتصادی جاده ابریشم’ و ساخت ‘راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم’ را مطرح کرد که این طرح در نهایت با عنوان «یک کمربند – یک جاده» به جهان معرفی شد.

این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین آغاز شد و تا کنون ۱۲۴ کشور و ۲۹ سازمان بین المللی موافقت نامه همکاری با چین در مورد این طرح را امضا کرده اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *