پیام رهبر چین به بشار اسد: به احیای اقتصاد سوریه کمک می کنیم

بعد از پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، رئیس جمهور چین  بار دیگر پیام تبریک خود را به وی ابلاغ کرد و تاکید کرد که برای احیای اقتصاد سوریه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون مرکزی چین گزارش داد، شی جینپینگ، رئیس جمهور در پیام خود برای اسد تصریح کرده است که چین قویا از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده و در مبارزه با اپیدمی کووید ۱۹ و احیای مجدد اقتصاد کشور و بهبود زندگی مردم، کمک‌های لازم را ارائه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که همکاری چین – سوریه به سطح جدیدی ارتقا می‌یابد.

شی در پیام تبریک خود گفته است که چین و سوریه به طور سنتی کشورهایی دوست هستند. سوریه یکی از اولین کشورهای عربی بود که با چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

رهبر چین گفت: من به توسعه روابط چین و سوریه اهمیت زیادی می‌دهم و آماده‌ام همراه با رئیس جمهور اسد روابط چین و سوریه را برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر توسعه دهم.

انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در تاریخ ۲۶ مه برگزار شد. اسد که از سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس جمهور سوریه فعالیت کرده، با کسب ۹۵.۱ درصد آرا برای یک دوره هفت ساله دیگر انتخاب شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *