برگزاری لاتاری در پکن، راهی برای توسعه ارز دیجیتال چین

حدود 6 میلیون دلار از ارز دیجیتال به شهروندان چینی توسط دولت این کشور برای توسعه ارز دیجیتال چین و برگزاری لاتاری در پکن در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی سی، چین 40 میلیون رنمینبی (معادل 6.2 میلیون دلار) از ارز دیجیتال طراحی شده توسط خود را در یک لاتاری در اختیار شهروندان خود در پکن قرار خواهد داد.

شهروندان پایتخت چین می توانند از دو اپلیکیشن بانکی برای شرکت در این لاتاری و امتحان کردن شانس خود برای معرفی در میان 200 هزار برنده آتی استفاده کنند.

چین از سال 2014 و به شکل برگزاری لاتاری به دنبال توسعه یوان دیجیتال در سراسر این کشور است. در لاتاری اخیر برای هر نفر پاکتهای نامه قرمز رنگی به ارزش 200 یوان (31 دلار) در نظر گرفته شده است که امکان استفاده از آنها از طریق روش های خاصی وجود دارد.

لی بو، معاون بانک چین در ماه آوریل اعلام کرده بود که بانک مرکزی چین حوزه پروژه های آزمایشی خود را توسعه داده و حتی میتواند برای تماشاگران خارجی بازی‌های المپیک پکن در 2022 اجازه استفاده از آنها را فراهم سازد.

درماه فوریه نیز شهر چنگدو در جنوب غربی چین 40.2 میلیون یوان از پول دیجیتال خود را در اختیار شهروندان  این منطقه قرار داد. سال گذشته نیز شهرهایی مانند شنزن لاتاری های خاص خود را برگزار کرده و با این کار سعی در ترغیب مردم به استفاده از یوان دیجیتال داشتند.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *