آمادگی پکن برای همکاری با افغانستان

وزیر خارجه چین در نشست سه جانبه با افغانستان و پاکستان اظهار کرد: پکن آمادگی خود را از همکاری با افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین طی سخنانی در نشست سه جانبه وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین خواستار تقویت همکاری‌های منطقه‌ای پس از خروج نیروهای ناتو به رهبری آمریکا از افغانستان شد.
وی همچنین بر ضرورت تقویت همکاری‌های سه کشور پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برای تأمین ثبات در این کشور تاکید کرد.
وانگ ضمن تاکید بر لزوم خروج منظم و مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان، خواستار جلوگیری از تخریب وضعیت امنیتی این کشور و افتادن کنترل افغانستان به دست گروه‌های تروریستی شد.
وی همچنین گفت: با تسریع روند خروج نیروهای خارجی، وضعیت امنیتی افغانستان و کشورهای همسایه با مشکلات جدیدی مواجه می‌شود. از سوی دیگر روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان بر روند گفت‌وگوهای صلح نیز تأثیر منفی گذاشته است. حملات مسلحانه و فعالیت‌های تروریستی نیز افزایش یافته است.
وزرای خارجه سه کشور در این نشست تاکید کردند که نباید اجازه داده شود که گروه‌های تروریستی از مناطق تحت کنترل خود علیه امنیت کشورهای دیگر اقدام کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *