7 نکته که پیش از صادرات به چین باید بدانید

 

چین نزدیک به 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد و طبقه متوسط آن رو به رشد است. فروشگاه‌های آنلاین در چین رونق فراوانی گرفته‌اند و هر روز به جمع مشتاقان برندهای خارجی و خریداران اینترنتی افزوده می‌شود.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، اقبال چینی‌ها به فروشگاه‌های آنلاین بستر مناسبی را برای کشورهای صادرکننده فرآهم آورده تا از ظرفیت اینترنت برای صادرات بیشتر بهره ببرند.

استرالیا به عنوان بزرگترین صادرکننده به چین در سال گذشته بیش از 111 میلیارد دلار کالا و خدمات به چین صادر کرده است

 

برای اینکه در صادرات به چین موفق شوید، باید اطلاعات و آگاهی خود را از این کشور بالا ببرید و گام‌هایتان را در این زمینه درست بردارید. در ادامه به هفت نکته حیاتی درباره صادرات به چین اشاره می‌کنیم:

1- از یک مشاور خوب در امر صادرات کمک بگیرید. مشورت با یک متخصص در زمینه صادرات به چین به شما کمک می‌کند تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

2- مطمئن شوید که خدمت یا محصول شما برای بازار چین مناسب است و تقاضای کافی برای آن وجود دارد. با اینکه چین کشوری بزرگ است با بازارهای مختلف و متنوعی دارد، اما باید بدانید که دقیقا کدام بخش را هدف گرفته اید.

3- فرهنگ چینی را با دقت بررسی کنید و آن را به خوبی بشناسید. با کمی ‌تحقیق دریابید که آنها از چه روش‌هایی برای خرید استفاده می‌کنند. شبکه اجتماعی ویچت در چین پرطرفدار است و با جستجو در آن می‌توانید کمی بیشتر در این زمینه تحقیق کنید.

4- مشتریان چینی برندهای خارجی خرید خود را بر اساس شهرت، اعتماد و اعتبار آن برند انجام می‌دهند. بنابراین، اگر نشان دهید که برند شما در کشورتان از شهرت و اعتبار خوبی برخوردار است، راحت تر می‌توانید آنها را به خرید ترغیب کنید.

5- از طریق یک وبسایت خوب و شبکه‌های اجتماعی به روز حضور خود را در فضای آنلاین پر رنگ‌تر کنید. چینی‌ها خیلی اهل اینترنت هستند و درباره محصولات مورد نیازشان آنجا تحقیق می‌کنند.

6- مطمئن شوید که نام برند شما مشابه برندهای موجود شناخته شده و یا ثبت شده در چین نباشد.

7- صبور و در عین حال انعطاف پذیر باشید. بسیاری از برندها به رشد انفجاری صادرات به چین دست یافته اند و برخی دیگر این مسیر را با کندی طی می‌کنند. صرف نظر از تلاش‌هایی که برای این کار انجام می‌دهید، شاید گاهی لازم باشد که استراتژی و تاکتیک‌های خود را تغییر دهید.

 

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *