10 حقیقت مهم قبل از شرکت در نمایشگاه صادرات و واردات چین

 

یکی از مشهورترین نمایشگاه‌های تجاری جهان نمایشگاه صادرات و واردات چین یا همان نمایشگاه کانتون در استان گوآنگژو است. این نمایشگاه هر سال دو بار و در هر بار به مدت سه هفته برگزار می‌شود. جالب است بدانید که در طول 50 سال گذشته که این نمایشگاه برگزار شده، چیزی حدود 20 هزار غرفه دار در آن شرکت کرده اند.

به گزارش ایران‌چین ترید، اگر قصد شرکت در این نمایشگاه را دارید باید پیش از هر چیز اطلاعات و آگاهی خود درباره این نمایشگاه را بالا ببرید؛ با آداب و رسوم مردم محلی آشنا شوید و حقایق پنهان کسب ویزای چین را به خوبی بدانید. مشاوران ایران‌چین‌‌ترید آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اما در ادامه شما را با چند حقیقت جالب درباره نمایشگاه کانتون آشنا می‌کنیم:

1- کانتون به خودی خود یک تجارت نیست، بلکه این نمایشگاه بستری را برای ایجاد ارتباط با شرکت‌ها و کسب اطلاعات درباره آنها فراهم می‌کند. بنابراین، بکوشید تا سطح زبان خود را بالا ببرید تا از زمان نهایت استفاده را ببرید.

2- اگر در صحبت کردن به انگلیسی مشکل دارید و این نکته برای شما یک چالش محسوب می‌شود، حتما از یک مترجم کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: 7 نکته که پیش از صادرات به چین باید بدانید

3- چینی‌ها کارت ویزیت را با دو دست به شما می‌دهند و از شما می‌گیرند. بنابراین، سعی کنید این نکته را رعایت کنید. همچنین، کارت ویزیت را فورا درون جیب یا درون کیف نگذارید، چند لحظه آن را بخوانید و درباره آن سوال بپرسید.

4- در چین به بزرگترها سلام کنید، این نکته خیلی برای شان اهمیت دارد.

5- در دنیای تجارت با چین رفتار دوستانه بسیار مهم است، بنابراین هنگام سلام و صحبت لبخند را فراموش نکنید.

6- تنها به نمایشگاه نروید. چینی‌ها از یک گروه یا هیئت استقبال بیشتری می‌کنند و برای ارتباط با آنها مصمم‌تر هستند.

7- در چین اصلا درمورد سیاست حرف نزنید.

8- اگر به غذاهای چینی حساسیت دارید و یا باب میلتان نیستند، حتما از رستوران‌های موجود در نمایشگاه غذا تهیه کنید.

9- معمولا چینی‌ها در اولین ملاقات شما را به نوشیدن چای یاس یا بهار نارنج دعوت می‌کنند. اگر کاسه برنج آوردند مقداری از دانه‌های برنج را در کف کاسه باقی بگذارید. یادتان باشد که در چنین شرایطی هرگز انعام ندهید که موجب ناراحت شان می‌شود.

10- اگر با مشتری یا صاحب یک برند ارتباط گرفته اید و قصد دادن هدیه به او را دارید؛ هرگز ساعت یا چتر به او هدیه نکنید. این کار در چین شگون ندارد.

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *