چهار اصل اساسی برای تجارت ایمن با چین

 

کمبود آگاهی و نداشتن تسلط کافی به زبان و فرهنگ چینی در زمان تجارت، اغلب بازارگانان را دچار چالش می‌کند. گاهی اوقات سو استفاده و کلاه برداری از افراد به هنگام صادرات و واردات با چین موضوعی چندان غریبی نیست و اگر اصول ایمنی را در تجارت رعایت نکنید، به طور حتم دچار ضرر می‌شوید.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، شروع تجارت ایمن با چین در اولین گام با آگاهی از قوانینی کلید می‌خورد که اغلب کوچک شمرده می‌شوند. در ادامه شما را با چهار اصل مهم برای شروع تجارت با چین آشنا می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: 10 حقیقت مهم قبل از شرکت در نمایشگاه صادرات و واردات چین

1- معمولا طرف تجاری شما در چین برای شما فاکتور و فهرست عدل بندی کالا ارسال می‌کند. در این مواقع اطمینان حاصل کنید که آدرس، شماره تماس و آدرس ایمیل دققیقا به همان شرکت تعلق دارد.

2- اعتبار شرکت تامین کننده را با دقت بررسی کنید. معمولا می‌توانید این کار را از طریق آدرس معتبر سایت شرکت و یا به روش‌های دیگری انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ایران‌چین‌ترید تماس بگیرید.

3- بهتر است پیش از عقد قرارداد و واریز پول با طرف چینی یک ملاقات حضوری ترتیب دهید. این مورد به شما کمک می‌کند تا همه ابهامات را برطرف کنید. از طرفی، در نظر داشته باشید که شاید طرف چینی به زبان انگلیسی مسلط نباشد؛ در این صورت حتما از یک مترجم چینی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: 7 نکته که پیش از صادرات به چین باید بدانید

4- بکوشید قبل از ارسال و بارگیری کالای خود از اصالت آن کالا مجدد باخبر شوید. شاید آن زمان در چین حضور نداشته باشید اما بهتر است بدانید که می‌توانید با ثبت درخواست از شرکت‌های بین المللی واسطه که کار بازرسی کالا را انجام می‌دهند، این کار را با سرعت و اطمینان کافی انجام دهید.

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

 

انتهای پیام

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *