چه محصولات غذایی را می‌توانیم به چین صادر کنیم؟

 

یکی از اصول مهم صادرات و راه اندازی تجارت با هر کشوری شناخت نیاز و برآورده کردن تقاضای بازار آن کشور است. افزایش رشد جمعیت و بهبود سطح معیشت مردم در سال‌های اخیر، کشور چین را به یکی از وارد کنندگان محصولات غذایی بدل کرده است.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، افزایش تقاضای محصولات غذایی در چین این فرصت را در اختیار صادرکنندگان قرار داده تا شانس خود را برای ایجاد ارتباط با طرف‌های چینی بیش از گذشته بسنجند. در ادامه با محصولاتی آشنا می‌شویم که بیشترین تقاضا را در بازارهای چین دارند.

گوشت

کاهش سطح کیفیت گوشت گاوهای محلی در چین که به واسطه استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و کواد شیمیایی به وجود آمده، باعث شده است تا قشر ثروتمند و متوسط به سمت مصرف گوشت‌های خارجی روی بیاورند.

بیشتر بخوانید7 نکته که پیش از صادرات به چین باید بدانید

لبنیات

در سال 2008 مصرف محصولات لبنی در چین باعث مرگ نوزادان و کودکان شد و این موضوع یک رسوایی بزرگ برای دولت در استفاده از مواد شیمیایی در لبنیات به بار آورد. از آن به بعد، اغلب چینی‌ها به مصرف محصولات لبنی خارجی روی آورده‌اند.

ماهی و غذاهای دریایی

با اینکه چین یکی از تولید کنندگان بزرگ خاویار و خرچنگ و دیگر غذاهای دریایی است، اما تقاضای این مواد غذایی در کشور آنقدر بالاست که هر ساله مقادیر زیادی انواع ماهی از کشورهایی مانند نروژ، ژاپن و مکزیک به این کشور وارد می‌شود.

روغن

غذاهای چینی برخلاف غذاهای تایلندی و ویتنامی حاوی روغن بیشتری هستند. در واقع، روغن به پخت غذا سرعت می‌بخشد و این موضوع برای چینی‌ها اهمیت دارد.

میوه و سبزیجات

در چین مقررات منع استفاده از سموم و کودهای شیمیایی وجود ندارد و کشاورزان با استفاده از آنها می‌توانند محصولات خود را افزایش دهند. همنی امر به کاهش کیفیت میوه و سبزیجات این کشور بدل شده است. از این رو، چینی‌ها به مصرف میوه و سبزجات خارجی علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

 

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “چه محصولات غذایی را می‌توانیم به چین صادر کنیم؟

  1. mamad گفته:

    من قبل تحریم های وحشتناک ترخیص کار بودم پای مرغ بال مرغ پوست مرغ کله گاو ملخ هرچی بگی صادر میشه این چیزا که شما نوشتین خودمون کمبود داریم چه برسه صادرات

  2. سیدجعفرکاظمی گفته:

    البته شمابلدید چگونه بهترین هارا جداکرده وبه چین یاجای دیگر صادرکنید وپس مانده آن را به بازارداخلی سرازیرکنید. البته همه میدانید این کار حرام است ولی خب!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *