صادرات به چین ؛ چالش ها و فرصت ها

با وجود اینکه صادرات و واردات با چین یک تجارت سودمند است، اما ریسک و خطرات ناشی از این تجارت همواره چالش‌هایی را بر سر تجار و صاحبان کسب و کارها تحمیل می‌کند. صادرکنندگان با شناسایی و پرورش فرصت‌ها می‌توانند نوعی استراتژی کاربردی برای این کار تعیین کنند تا میزان خطرات و ریسک‌های ناشی را کاهش دهند.
به گزارش ایران‌‌چین‌ترید، با وجود اینکه مقام‌های چینی همواره قول‌های مساعدی در زمینه اصلاحات ساختار اقتصادی بازار و حمایت از سرمایه گذاران خارجی را داده اند، اما این اطلاعیه‌ها همواره به دلیل کمبود جزئیات و جدول زمانی با شک و تردید رو به رو هستند.
مقررات ناسازگار، افزایش هزینه‌های کار، مشکلات صدور مجوز و ثبت نام، کمبود کارکنان واجد شرایط، عدم حمایت از مالکیت معنوی و سایر اشکال حمایت به وخیم تر شدن جو تجارت با چین دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: 7 نکته که پیش از صادرات به چین باید بدانید

فرصت های غنی تجارت با چین
رشد طبقه متوسط در چین فرصت‌های تجارت را در برخی صنایع بیش از پیش تقویت کرده است. در حالی که اقتصاد تولیدی چین 50 درصد بزرگتر از اقتصاد تولیدی ایالات متحده آمریکا شده است، این کشور همواره در مسیر رشد و تولید پیش می‌رود و تاجران و سرمایه گذاران را به خود امیدوار تر می‌کند؛ تاجایی که فهرستی از بهترین صنایع که فرصت تجارت را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهند به شرح زیر منتشر شده است:


• کشاورزی
• هواپیمایی
• تکنولوژی‌های محیط
• تجهیزات پزشکی
• داروسازی
• گردشگری
تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *