مجازات در پی استخراج بیت کوین در چین

با افزایش استخراج بیت کوین توسط معدن کاران در استان های مختلف چین، وزارت انرژی استان « یون نان» اطلاعیه ای در این خصوص منتشر کرده است. این بیانیه به این شرح است که هر گونه استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارزها، مجازات سنگینی در پی خواهد داشت. استان یون نان چهارمین قطب بزرگ استخراج بیت کوین لقب گرفته است.

به گزارش ایران چین ترید، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سختگیری چین در مورد ارزهای مجازی به جنوب غرب این کشور هم راه یافته و کمپینی علیه سوء‌استفاده از برق توسط معدن‌کاران بیت کوین در استان «یون نان» شکل گرفته است.

دولت مرکزی چین علاوه بر نگرانی در مورد مقدار بالای انرژی مورد نیاز جهت استخراج ارزهای مجازی، نگران سرمایه‌گذاری‌های مخاطره آمیز پس از افزایش قیمت بیت کوین هم هست.
بیش از نیمی از تولید بیت کوین جهان در چین صورت می‌گیرد ولی برخی استخراج‌کنندگان به دنبال اطلاعیه مجلس چین مبنی بر محدود کردن استخراج و تجارت بیت کوین در ماه گذشته، به فکر تغییر مکان هستند.

بیشتر بخوانید: ایجاد محدودیت برای استخراج بیت کوین در چین، باز هم سبب ریزش شد

وزارت انرژی استان یون نان در روز جمعه اطلاعیه‌ای منتشر کرد که طبق آن سوء استفاده و استفاده غیرمجاز از برق توسط استخراج‌کنندگان بیت کوین مورد بررسی قرار می‌گیرد و مجازات خواهد شد.
افزایش نظارت بر بیت کوین در یون نان، چهارمین قطب بزرگ استخراج بیت کوین در چین، به دنبال اعمال محدودیت‌ها در بسیاری مناطق دیگر صورت گرفته است. استان گینگایی در شمال غرب چین هم دستور توقف پروژه‌های استخراج ارز مجازی را صادر کرده است.
مغولستان داخلی هم اقدامات خود را برای توقف استخراج ارزهای مجازی آغاز کرده و استان سیچوان در حال بررسی این صنعت است.
شمار روزافزونی از معدن‌کاران ارز مجازی در چین به فکر جمع کردن کسب و کار خود از این کشور و نقل مکان به خارج از کشور هستند.
انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *