چین؛ شریک خرید سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو امارات شد

چین به همراه یک شرکت آمریکایی به نام EIG  گلوبال انرژی، شرکت مبادله امارات و شرکت مدیریت سرمایه سامسونگ، اقدام به خرید 49 درصد از سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو با عقد قراردادی 12.4 میلیارد دلاری کرده‌اند.

 به گزارش ایران‌چین‌ترید، به نقل از خبرگزاری تسنیم، صندوق جاده ابریشم چین و شرکت‌سرمایه‌گذاری حسنا تحت کنترل دولت عربستان، در یک طرح شراکتی به گروهی پیوستند که قرار است 12.4 میلیارد دلار در خط لوله‌های نفت شرکت آرامکو سرمایه‌گذاری کنند.

 

این انچمن به رهبری شرکت آمریکایی EIG گلوبال انرژی، قراردادی برای در اختیار گرفتن 49 درصد از سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو امضا کرده است. این شرکت یک شعبه جدید از شرکت آرامکو است. این گروه سرمایه‌گذاری شامل شرکت سرمایه‌گذاری مبادله امارات و شرکت مدیریت سرمایه سامسونگ هم می‌شود. امارات به همراه عربستان یکی از اصلی‌ترین اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت است.

این شعبه از شرکت آرامکو حق دریافت عوارض نفت منتقل شده از طریق شبکه خط لوله نفت خام آرامکو را به مدت 25 سال در اختیار دارد. آرامکو بزرگترین تولید کننده نفت دنیاست که 51 درصد از باقی سهم این شرکت را در اختیار خواهد داشت.

آرامکو همچنین به دنبال کسب درآمد از قرارداد مشابهی برای خط لوله‌های گاز طبیعی خود است. این صندوق جدید به آرامکو کمک می‌کند 75 میلیارد دلار سود سالانه خود را که بیشتر آن به دولت می‌رسد حفظ کند.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *