شش دلیل قانع­ کننده برای سرمایه­ گذاری در چین

 

ترکیبی از عوامل سیاسی و اقتصادی دست در دست هم می‌­دهند تا چین به مکانی مطلوب برای سرمایه‌­گذاری تبدیل شود. ثبات اجتماعی، مجموعه‌­ای کامل از فناوری­‌های به­روز، نیروی انسانی مستعد و تحصیل کرده که اکثرا به دو زبان زنده تسلط کافی دارند، شرایطی را برای ورود سرمایه گذاران به این کشور فراهم آورده است.

به گزارش ایران‌چین‌‌ترید، نوعی رکود اقتصادی که در سال‌های اخیر گریبان بسیاری از کشورها را گرفته در چین کمتر مشاهده می‌شود. اما اینها همه دلایل نیست و در ادامه مطلب چند دلیل قانع کننده برای شما ذکر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گوانکسی ؛ واژه ای که برای تجارت با چینی ها باید بدانید

چهار اصل اساسی برای تجارت ایمن با چین

1- پیش­‌بینی می­‌شود تولید ناخالص داخلی چین قبل از سال 2030 از تولید ناخالص ایالات متحده آمریکا عبور کند: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در تجارت در چین، توانایی باورنکردنی در زمینه توسعه اقتصادی آن است. اقتصاد چین با سرعت باورنکردنی در حال رشد است. امروز، بیش از هر زمان دیگری، درهای چین رو به روی تاجران بین­‌المللی باز است.

2- رونق بازار مصرف: درآمد تصریف‌­پذیر در چین، سالیانه 13 درصد افزایش می‌­یابد: طی دو سال گذشته، برندهای چندملیتی بی‌­شماری در این کشور گسترش و رونق پیدا کرده‌­اند.

3- وفور نیروی مستعد: چین علاوه بر پرجمعیت بودن، نیروهای بااستعداد زیادی نیز در خود جای داده است. صدها هزار نفر نیروی تحصیل­‌کرده دوزبانه در شهرهایی مثل پکن، شانگهای و شنژن حضور دارند.

4- نوآوری­‌های فناوری که فروش کالاها و خدمات را تسهیل می­‌کند: شاید یکی از قانع­‌کننده­‌ترین دلایل سرمایه­‌گذاری در چین، وجود فناوری­‌های در کلاس جهانی باشد. به عنوان مثال، بسیاری از چینی­‌ها به جای استفاده از پول نقد، از کد QR بهره می­‌برند.

5- ثبات: این کشور از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، دارای ثبات است. میزان جرم و جنایت هم در چین بسیار کم است.

6- گذر از بحران کووید19:  چین از معدود کشورهایی است که موفق شده به طور موفقیت‌­آمیز، بحران همه­‌گیری ویروس کرونا را پشت سر بگذارد. اکنون که بسیاری از کسب­‌وکارها در سراسر دنیا متوقف شده­‌اند، می­‌توانید کار خود را در چین آغاز کنید.

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *