همکاری شرکت خودروسازی رنو با شریک چینی

طبق اعلام شرکت خودروسازی رنو، همکاری جدیدی میان این شرکت و دو گروه خودروسازی انویژن چین و ورکور در زمینه تولید باتری خودروهای برقی در شمال فرانسه شروع شده است.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، به نقل از تسنیم، دو شرکت انویژن چین و ورکور با شرکت خودروسازی رنو قرارداد همکاری در خصوص تولید باتری‌های برقی این شرکت در شمال فرانسه امضا کرده‌اند.

این در حالی است که خودروسازان در سراسر جهان در تلاشند تا در تولید خودروهایی با آلایندگی کمتر از رقبای خود پیشی بگیرند. این تغییر فناوری است که هم اکنون شرکت فولکس واگن Volkswagen آلمان را مجبور به ساخت شش کارخانه سلول باتری برای خود در اروپا کرده است.

رنو با اعلام این خبر گزارش‌های قبلی رسانهها را در حال تأیید کرد که قرار است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از کارخانه دوئه Douai در شمال فرانسه بازدید کند.

شرکت انویژن Envision به منظور ایجاد 2500 شغل جدید تا سال 2030 در حال سرمایه گذاری 2 میلیارد یورویی (2.4 میلیارد دلاری) در این کارخانه می‌باشد که در نزدیکی مرکز تولید خودروهای برقی یعنی رنو الکتریستی “Renault ElectriCity” قرار دارد.

رنو همچنین گفت که با توسعه و تولید باتری‌هایی با کارایی بالا، با داشتن بیش از 20 درصد سهام Verkor ، تفاهم نامه همکاری با شرکت نوپای Verkor امضا کرده است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *