رتبه سومین شهر پرجمعیت جهان، به شانگهای رسید

هفته‌نامه آلمانی «فوکوس» در تازه‌ترین گزارش‌ خود در خصوص پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، رتبه سوم را به شانگهای چین اختصاص داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، در جدیدترین گزارش از هفته‌نامه آلمانی «فوکوس»، از بین ده شهر پرجمعیت جهان، رتبه سوم به شانگهای رسید. این شهر یک مرکز اقتصادی جهانی است که بندر آن از پرترددترین بندرهای کانتینری در جهان است.

هفته نامه آلمانی “فوکوس” روز دوشنبه 14 تیر (5 ژوئیه) نوشت بر اساس رتبه بندی بزرگترین شهرهای بیش از یک میلیون نفری که در آخرین گزارش “چشم انداز شهری شدن جهان” سازمان ملل منتشر شده، هفت شهر از میان ده شهر بزرگ جهان در آسیا قرار گرفته‌اند.

این گزارش با گسترش تعریف شهر به “منطقه شهری”، ساکنان حومه شهرها را نیز به عنوان بخشی از جمعیت شهری در نظر گرفته است. بر همین اساس، ده شهر بزرگ جهان تقریباً 233 میلیون نفر جمعیت دارند و در این میان توکیو، پایتخت ژاپن با 37.5 میلیون نفر در رتبه اول این فهرست قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای محقق خواهد شد ؟

دهلی نو، پایتخت هند با 28.5 میلیون نفر، دومین شهر بزرگ جهان و بمبئی مرکز اقتصادی هند با 20 میلیون نفر در مکان هفتم جهان قرار دارند. از چین نیز، شانگهای با 25.6 میلیون نفر در مکان سوم جهان و پایتخت چین، پکن با 19.6 میلیون نفر در مکان هشتم قرار گرفته‌اند. داکا، پایتخت بنگلادش با 19.5 میلیون نفر در مقام نهم این فهرست قرار دارد.

شانگهای چین در دلتای رود یانگ سه در جنوب پای رود یانگ‌ تسه در میانهٔ انتهای شرقی خاک اصلی چین قرار دارد.
انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *