مجیدرضا حریری در اجلاس سران حزب کمونیست چین شرکت کرد

سه‌شنبه، ۱۵ تیرماه۱۴۰۰، مجیدرضا حریری به صورت آنلاین در اجلاس سران حزب کمونیست شرکت کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در احلاس سران حزب کمونیست و احزاب جهان حضور داشته است.

بنا به دعوت بعمل آمده از سوی حزب کمونیست چین و پی‌گیری‌های سفارت جمهوری خلق چین در تهران و شبکه مبادلات بین‌المللی موسسات مردم نهاد چین، آقای مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین روز سه شنبه ۱۵ تیر در اجلاس آنلاین سران حزب کمونیست چین و احزاب جهان که با حضور شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس جمهور چین به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مسئولیت احزاب سیاسی در پیشبرد توسعه مشترک جهان با محوریت موضوع رفاه مردم برگزار شد حضور یافت.

شی جین پینگ در این نشست ابتدا از پیام های تبریک از سوی بیش از ۶۰۰ حزب دنیا به مناسبت صدمین سالگرد حزب کمونیست چین تشکر کرد و گفت: حزب کمونیست چین در صد سال گذشته به اتفاق مردم چین و جهان برای توسعه و شکوفایی چین و همه دیگر کشورهای دنیا تلاش مستمر کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر رییس اتاق بازرگانی تهران درباره سند همکاری ایران و چین

ارتباط با چین؛ یک ضروررت استراتژیک است

شی جین پینگ در سخنرانی خود با عنوان “تقویت همکاری احزاب سیاسی و ایجاد رفاه برای مردم ” تأکید کرد که احزاب سیاسی به عنوان یک نیروی مهم برای ارتقا پیشرفت‌های انسانی، باید با قرار گرفتن در مسیر درست، وظیفه تاریخی خود در جهت ایجاد رفاه برای مردم و پیشرفت بشر را به خوبی انجام دهند. حزب کمونیست چین مایل است با احزاب سیاسی همه کشورها همکاری کند و همواره به عنوان سازنده صلح در جهان، در توسعه جهانی و حفظ نظم بین‌المللی سهم داشته باشد.

 

وی در ادامه سخنرانی خود اشاره کرد که حزب کمونیست چین مایل است تجارب توسعه و مدرنیزاسیون خود را در اختیار احزاب سیاسی در سراسر جهان بگذارد و از تجارب موفق آنان بیاموزد و همه به طور مشترک مسیر مدرنیزاسیون را غنی‌تر سازند و از این طریق رفاه را به مردم کشورهای خود جهان هدیه کنند.

لازم به ذکر است امسال صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین برگزار گردید . این حزب با بیش از 91 میلیون نفر عضو به عنوان بزرگترین حزب سیاسی جهان شناخته میشود . این حزب از زمان تاسیس، همواره جستجوی خوشبختی برای مردم چین و احیای ملت چین را هدف و ماموریت اصلی خود دانسته، به پیشبرد امور حزب و مردم در مسیر درست یاری رسانده و به دستاوردهای درخشان دست یافته است.
انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *