تاسیس حزب کمونیست چین؛ نقطه عطف تاریخ بشریت

با توجه به پیشرفت اقتصاد و موفقیت حزب کمونیست چین، که به تازگی جشن یکصدمین سالگرد خود را نیز پشت سر گذاشته است، رئیس جمهور کوبا معتقد است: چین، با تاسیس حزب کمونیست خود، نقطه عطفی در تاریخ بشریت ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا از جامعه بین‌المللی خواست تا در جهت دفاع از صلح و امنیت جهانی، بکوشند. دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا، بیان کرد: تاسیس حزب کمونیست چین، نقطه عطفی در تاریخ بشریت ایجاد کرده است.

در این گزارش که توسط ایسنا و به نقل از خبرگزاری شینهوا منتشر شده، آمده است: دیاز کانل این اظهارات را جریان اجلاس موسوم به اجلاس حزب کمونیست چین و احزاب سیاسی جهان که از سوی این حزب به صورت اینترنتی برگزار شد، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

حزب کمونیست چین چگونه دوام آورده است؟

او اضافه کرد که چین، “مشارکتهای عملی و نظری مهمی را در مارکسیسم-لنینیسم به عمل آورده است”.

دیاز کانل همچنین تاکید کرد، حزب کمونیست چین با قدرت و خرد بر موقعیت دشوار غلبه کرده و همواره فلسفه خلق-محور را پاس داشته است.

او اظهار کرد: چین در سراسر جهان به خاطر پایگاه اقتصادی قدرتمندش که مورد حمایت یک بازار داخلی بزرگ است تصدیق شده است.

او خاطر نشان کرد، تجارب این کشور در ساخت سوسیالیسم با خصیصه‌های چینی “ارزشمند” است.

دیاز کانل همچنین به تحسین از مدیریت دولت چین در قبال همه گیری کووید 19 و دستاوردهای این کشور در ریشه کن سازی فقر مطلق پرداخت. او گفت: چین و کوبا “به سبب عزم ایجاد سوسیالیسم بر مبنای واقعیتهای ملی (ما) ، اعتماد دوجانبه سیاسی، بینش مشترک نسبت به توسعه پایدار و نگرانی عمده در قبال رفاه مردمان ما متحد هستند”.

دیاز کانل از بابت مناسبت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین به شی جینپینگ، رئیس جمهور این کشور، مردم چین و بیش از 95 میلیون عضو حزب کمونیست چین تبریک گفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *