فضا؛ میزبان ماهواره زمین شناسی چین

در حالیکه تنها چند روز از پرتاب ماهواره هواشناسی جدید چین می‌گذرد، منابع خبری از پرتاب یک مهواره زمین‌شناسی به فضا خبر دادند.
به گزارش تجارت ایران و چین، پرتاب ماهواره «ژونگ ژی» از خانواده «لانگ مارچ ۶» ساعت ۷:۵۰ دقیقه به وقت محلی عصر روز جمعه، در مدار زمین قرار گرفت.
در گزارشی که توسط تابناک و به نقل از ایرنا و به نقل از اسپوتنیک منتشر شده، آمده است: این ششمین پرتاب موفقیت آمیز این موشک سبک وزن و سیصد و هفتاد و نهمین ماموریت موفقیت آمیز موشک‌های خانواده “لانگ مارچ” محسوب می‌شود.
چین روز دوشنبه نیز یک ماهواره جدید هواشناسیم موسوم به ” فنگ یوان” را از مرکز پرتاب ماهواره “جیوچوان” واقع در شمال غربی این کشور به مدار از پیش برنامه ریزی شده فرستاد.
بیشتر بخوانید:
ماهواره فنگ یوان که مجهز به ۱۱ سنسور سنجش از راه دور است اولین ماهواره هواشناسی جهان در حوزه خدمات شهری است.
عمر این ماهواره هشت سال براورد شده است و دمای جو، رطوبت و سایر پارامتر‌های هواشناسی را برای برنامه‌های پیش بینی عددی بدست می‌آورد و ظرفیت پیش بینی آب و هوای چین را بهبود می‌بخشد. همچنین تغییرات آب و هوایی و پیشگیری و کاهش بلایای هواشناسی، برف و یخبندان جهانی، دمای سطح دریا، بلایای طبیعی و محیط زیست را رصد خواهد کرد.
علاوه بر این ماهواره فنگ یوان محیط خورشیدی و فضایی و تأثیرات آن‌ها و همچنین داده‌های یونوسفر را برای پاسخگویی به نیاز‌های پیش بینی وضعیت هوا و خدمات پشتیبانی نظارت می‌کند.
ماهواره و موشک توسط آکادمی فناوری پرواز‌های فضایی شانگ‌های ساخته شده است این آکادمی تحت شرکت علوم و فناوری هوافضا چین فعالیت می‌کند.
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *