چهار گام موثر برای جذب مشتری چینی

بعد از رفع تعطیلی‌های کرونایی چین، با موجی از خریداران ثروتمند چینی در زمینه‌های مختلف روبه‌رو هستیم. آن دسته از بازرگان ها و تجاری که از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده اند، توانسته اند به کسب و کار خود رونق بیشتری دهند.

به گزارش تجارت ایران و چین، صادرات به چین یک اهرم پر قدرت دارد و آن هم جذب مشتری چینی است. در این مقاله، راه‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که می توانید در جذب مشتری‌های چینی موفق تر عمل کنید.

بیشتر بخوانید: چهار اصل اساسی برای تجارت ایمن با چین

1- سیستم پرداخت در چین را به خوبی بشناسید

اولین و بارزترین گام برای جذب بیشتر مشتریان چینی پذیرش ساده سیستم‌های پرداخت چینی است. دو برنامه به نام‌های وی‌چت و علی‌پی جزء مهم‌ترین سیستم‌های پرداختی در کشور چین به شمار می‌روند. معمولاً علی‌پی به ویچت ترجیح داده می‌شود، چون افراد بیشتری از آن بهره می‌گیرند. البته، منکر اهمیت و کاربرد وی‌چت نمی‌شویم.

2- به بازاریابی ویروسی اهمیت دهید

کانال‌های بازاریابی دیجیتال چین بسیار متفاوت از سایر کانال‌های دنیا است. این امر تا حدی به دو عامل مربوط می‌شود:

  • بازه زمانی اتصال به اینترنت چین
  • ممنوعیت کانال های رسانه های اجتماعی خارجی

به همین خاطر، اپلیکشن‌های مطرح‌شده، جای مرورگر وب را گرفتند و دیگر وبسایت برای تبلیغات خیلی جواب نمی‌دهد.

به همین خاطر، توصیه می‌شود که از پیج اینستاگرامی استفاده کنید. تصویری که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، علاوه بر ارائه کیفیت، باید زیبایی خاصی هم داشته باشد. داشتن یک پیج اینستاگرامی می‌تواند شما را به هدف‌تان در زمینه بازاریابی ویروسی نزدیک‌تر کند. چین با بقیه دنیا فرق دارد. وقتی یک ویدئو یا تصویر در فضای مجازی برای چینی‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، آن‌ها برایش صف می‌بندند.

3- با اینفلوئنسرها همکاری کنید

این افراد، به نحوی، یک فرد سلبریتی آنلاین به شمار می‌روند که صدها هزار دنبال کننده در چین دارند. بازاریابی اینفلوئنسر در چین بیش از هرجای دیگر در جهان به چشم می‎خورد. قدرت پست‌های اینفلوئنسر‌ها در ویبو و Xiaohongshu را دست کم نگیرید.

بیشتر بخوانید:

4- از دوستان چینی خود مشورت بگیرید

برنامه‌های وی چت و علی پی به زبان انگلیسی مجهز هستند. ولی برنامه Xiaohongshu و سایر برنامه‌های رسانه اجتماعی فقط به زبان چینی موجود هستند. برای اینکه در انجام معاملات دچار اشتباه نشوید و سرتان کلاه نرود، حتما با کارشناسان حوزه صادرات به چین مشورت کنید.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *