5 نکته که قبل از شروع صادرات به چین باید بدانید

چین با گذر از پاندمی کرونا توانسته بستری مناسب برای صادرات به این کشور را به وجود آورد. اما پیش از آنکه شما به عنوان یک صاحب کسب و کار بخواهید کار تجارت را با این کشور آغاز کنید، باید از نکات اساسی و پایه صادرات با این کشور آگاهی داشته باشید.

به گزارش تجارت ایران و چین، شرایط محصول وخدمات شما در امر صادرات یک موضوع تعیین کننده است. پیش از هر چیز باید بدانید که آیا با شرایطی که دارید می‌توانید در این راه موفق شوید یا خیر؟ در ادامه به نکاتی اشاره می‌شود که آگاهی از آنها شما را در این مسیر بهتر هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا کسب و کارهای کوچک در ایران باید به فکر صادرات باشند؟

1- محصول

اولین چیزی که هنگام تصمیم‌گیری برای شروع صادرات باید در نظر بگیرید، این است که آیا محصول شما مشکلی را حل می‌کند یا در بازار بین‌المللی کاربرد دارد یا نه. در این زمینه، باید حواستان به فرهنگ و محدودیت‌های مختلف کشور مدنظرتان باشد.

2- مخاطبان هدف

صادرات محصول شما به معنای هدف قرار دادن مخاطبان کاملاً جدید است. یافتن تقاضا برای کالاهای خود در خارج از کشور می‌تواند برای یک تجارت کوچک کمی دلهره‌آور باشد، اما روش‌های آسانی برای جذب مشتری جدید بین‌المللی وجود دارد.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یافتن مشتری، بازاریابی از طریق یک پلتفرم تجارت بین‌المللی حرفه‌ای و شناخته‌شده مانند Alibaba.com است. کارشناسان تجارت ایران و چین آماده پاسخگویی به شما هستند.

3- پرداخت و نرخ ارز

این نکته مهم است که بدون هزینه‌های اضافی، دریافتی مدنظرتان را کسب کنید. همچنین، نرخ ارز روزانه در نوسان است و بنابراین، به عنوان یک تجارت کوچک، باید کاملاً از چگونگی تأثیر ارز بر تجارت و فروش بین‌المللی آگاهی داشته باشید. برای مثال، شما باید از میزان نفوذ یورو در برابر ریال آگاهی داشته باشید. اگر ارزش ریال کاهش یابد، متعاقباً روند تولید شما هزینه‌برتر خواهد شد و حاشیه سودتان کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

4- ساختار قیمت‌گذاری و سودآوری بالقوه

ساختار قیمت گذاری بخش مهم دیگری از یک تجارت کوچک است که باید قبل از صادرات و فروش محصولات یا خدمات در خارج از کشور مورد توجه قرار گیرد. آنچه در کشور شما سودآور است، ممکن است به علت هزینه‌هایی مثل هزینه حمل‌ونقل، در کشور دیگری حاشیه سود زیادی نداشته باشد.

5- قوانین و مقررات

قوانین و مقررات مربوط به صادرات کالا به خارج از کشور نکته مهمی است که باید قبل از گسترش تجارت خود در نظر بگیرید.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *