برجام و اوضاع افغانستان؛ محور بحث روسیه و چین

بر اساس خبرهای منتشر شده، وزرای خارجه روسیه و چین، با یکدیگر در خصوص مسائل مربوط به برجام واوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، «سرگئی لاوروف» و «وانگ یی»، وزرای خارجه روسیه و چین، روز پنج‌شنبه در تاشکند، به مسائلی نظیر برجام، اوضاع افغانستان، سارمان همکاری شانگهای پرداختند. این دیدار در روز پنج‌شنبه در حاشیه ویدئو کنفرانس «آسیای مرکزی و جنوبی»،در پایتخت ازبکستان حاصل شده است.

در گزارشی که توسط ایرانا منتشر شده، آمده است: دو طرف آهنگ توسعه روابط روسیه و چین را مثبت خوانده و خاطرنشان کردند که روابط دوجانبه دو کشور از همکاری‌های بین دولتی در عرصه های نظامی و سیاسی دوره جنگ سرد فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید:

رزمایش مشترک دریایی چین، ایران و روسیه

رتبه بزرگترین سرمایه گذاران یورو ۲۰۲۰ به روسیه و چین رسید

وزیران خارجه روسیه و چین نتایج اجلاس اخیر وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای که در دو روز اخیر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد را مثبت ارزیابی کردند.

لاوروف و وانگ یی بر نقش کلیدی سازمان همکاری شانگهای برای تحکیم امنیت و تامین شرایط توسعه اقتصادی منطقه اوراسیا تاکید و به افزایش وجهه و اعتبار این سازمان در عرصه بین‌المللی اشاره کردند.

دو طرف بر عزم خود برای کمک به توسعه سازمان همکاری شانگهای تاکید کردند.

وزرای خارجه روسیه و چین درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله امنیت اطلاعاتی بین المللی و وضعیت منطقه‌ای آسیای مرکزی و منطقه خاوردور و اقیانوس آرام گفتگو کردند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *