شوکی دیگر به استخراج کنندگان رمز ارزها در چین

در پی ایجاد محدودیت دولت چین،برای استخراج‌کنندگان رمزارزها، استان آنهوئی نیز تمامی فعالیت‌های استخراج را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، استان آنهوئی که در شرق چین واقع شده است، در پی مصرف بالای استفاده از برق از سمت استخراج‌کنندگان رمزارزها، تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های مربوط به استخراج را ممنوع اعلام کرده است. در پی این تصمیم، قیمت رمزارزها کاهش پیدا کرده است، بیت کوین بیش از ۴درصد ریزش، اتریوم شش درصد و ریپل نیز کاهش پنج درصدی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

کاهش ارزش بیت کوین در پی مجازات شرکت ارز مجازی در چین

بیت کوین منجر به مرگ انسان ها خواهد شد؟

درگزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: این خبر از سوی یک رسانه وابسته به دولت آنهوئی منتشر شد. آنهوئی از این پس سیستم انرژی منطقه ای را تغییر می دهد و پروژه هایی که نیاز به مصرف میزان بالایی انرژی و برق دارند را به شدت کنترل می کند. همچنین ساخت دیتاسنترهای جدید را متمرکزتر خواهد کرد.

قیمت رمزارزها ماه گذشته پس از این که مقامات استان سیچوآن به شبکه برق دولتی دستور دادند انرژی ۲۶ مزرعه استخراج رمزارز در این منطقه را قطع کند، کاهش پیدا کردند. مزارع بزرگ استخراج رمزارز چینی از این دستور آسیب دیدند و این امر به کاهش میزان استخراج آنها منتهی شد.

پیش از این مقامات استان شین جیانگ به نیروگاهها در منطقه توسعه فناوری اقتصادی ژون دونگ دستور داده بودند تاسیسات استخراج خود را تعطیل کنند.

هر دو استان شین جیانگ و سیچوآن به دلیل برخورداری از فراوانی انرژی برق آبی و سوخت فسیلی، از نظر تاریخی قطبهای بزرگ استخراج بیت کوین در چین بوده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مدت کوتاهی بعد بانک مرکزی خلق چین به موسسات مالی بزرگ چین اعلام کرد تسهیل مبادلات رمزارز را متوقف کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *