بیمارستانی در آسمان، نخستین هواپیمای خدمات پزشکی در چین

چین برای حمل خدمات پزشکی خود، از نخستین هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی با نام Y-9 استفاده کرده است

به گزارش تجارت ایران و چین، هواپیمای خدمات پزشکی چین با موفقیت ماموریت‌های خود را به پایان رساند و طبق شنیده‌ها، آماده پیوستن به ارتش چین است. گفتنی است این بیمارستان هوایی به عنوان یک مرکز کوچک برای انجام فوریت‌های پزشکی و جراحی‌های کوچک در هوا ساخته شده است. این هواپیما طوری طراحی شده است که در کمترین زمان مجروحان و بیماران را در مسافت‌های طولانی منتقل می‌کند، لازم به ذکر است که مجهز به سیستم پشتیبانی کامل از رندگی نیز است.

بیشتر بخوانید:

آهنگریان: ووشو ورزش ملی چین است؛ این کشور سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده است

بیانیه اداره کل ورزش چین درباره صعود به اورست

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین و به نقل از گلوبال تایمز منتشر شده، آمده است: این بیمارستان هوایی برای ارائه خدمات پزشکی و فوریتی و انجام جراحی‌های کوچک در هوا، ساخته است. هواپیمای خدمات پزشکی Y-۹ مجهز به یک سیستم پشتیبانی کامل از زندگی است و می‌تواند به سرعت مجروحان یا بیماران سخت را در مسافت‌های طولانی منتقل کند.

شبکه تلویزیونی CCTV در این خصوص گزارش داد، کابین هواپیما دارای یک منطقه برای مراقبت‌های پزشکی عمومی و یک واحد مراقبت ویژه مجهز به مانیتور و دستگاه تنفس مصنوعی و انتقال خون در عملیات جراحی است. این هواپیما می‌تواند بیش از ۳۰ بیمار را جابجا کند.

تصاویر | نخستین بیمارستان هوایی چین

این هواپیما نه تنها می‌تواند به‌عنوان یک آمبولانس سریع عمل کند، بلکه یک بیمارستان سیار با ICU است.

این هواپیما می‌تواند به سرعت از فرودگاه‌های خط مقدم بلند شود و در آن به زمین بنشیند.

تصاویر | نخستین بیمارستان هوایی چین

در طول پرواز، ارتعاشات، صدا و تغییرات دمایی می‌تواند بر شرایط بیماران تأثیر بگذارد. اما ژائو مین، خلبان Y-۹ ، به تلویزیون دولتی چین گفت: «به همین دلیل، این هواپیمااز پرواز در تلاطم خودداری می‌کند و مسیرهای بهینه را برای کوتاه شدن زمان پرواز طی می‌کند.

هواپیمای اصلی Y-۹، یک هواپیمای حمل و نقل تاکتیکی با اندازه متوسط، با نسخه‌های مختلفی از جمله هواپیماهای هشدار دهنده اولیه، هواپیماهای نظارتی و جنگ‌های ضد زیردریایی است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *