حفاظت از داده های آزمایشی خودروهای هوشمند در چین

دولت شانگهای با طرح قانونی جدید، شرکت‌های خودروهای هوشمند را، منع کرده است تا بدون اجازه مقامات، داده‌های ایجاد شده را به خارج منتقل نکنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، درپی حفاظت ازداده های ایجاد شده بر روی خودروهای هوشمند، این شرکت ها را منع کرده تا از اطلاعات جمع آوری شده محافظت کنند. این قوانین در راستای نگرانی دولت چین در خصوص افشای اطلاعات و حفظ امنیت ملی است.

بیشتر بخوانید:

مبادله اطلاعات کاوشگر چینی با ناسا

جامعه اطلاعاتی آمریکا: چین ابرقدرت جهانی تا ۲۰۴۰

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: کمیسیون اقتصادی و فناوری اطلاعات شانگهای با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تمام شرکت‌هایی که فرایندهای آزمایش خودرو را انجام می‌دهند، ملزم هستند به شیوه‌ای مناسب اطلاعات را به دست بیاورند، فراوری کنند، به کارگیرند و انتقال دهند.

علاوه بر آن داده‌هایی که در تست‌ها و آزمایش‌ها تولید می‌شود، نباید بدون تأیید مقامات مربوطه به خارج از کشور منتقل شود.

در کنار این موارد شرکت‌ها باید اقداماتی جهت حفاظت از اطلاعات انجام دهند، سیستم حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران بسازند و همچنین این شرکت ها از انجام هرگونه تجارت، انتقال و افشای غیرقانونی اطلاعات منع شده‌اند.

در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی، استارت آپ ها و مؤسسات فناوری بزرگ چین از شرکت دی دی گلوبال گرفته تا وی راید و بایدو فعالیت‌های خود در زمینه سیستم خودروهای خودران را گسترش داده اند.

از سوی دیگر چین مشغول بررسی و اصلاح قوانین خود درباره حریم خصوصی و امنیت اطلاعات است. در همین راستا مقامات این کشور مشغول تهیه قانون حفاظت از اطلاعات شخصی هستند.

علاوه بر آن قرار است قانون امنیت اطلاعات این کشور نیز در ماه سپتامبر اجرایی شود. طبق این قانون شرکت‌هایی که اطلاعات حساس را فراوری می‌کنند باید گزارش ارزیابی ریسک خود را به مقامات ارجاع دهند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *