5 دانشگاه برتر چین برای ادامه تحصیل

طی سالیان اخیر، تحصیلات عالیه در کشور چین روند روبه‌پیشرفتی به خود گرفته است. سرمایه‌گذاری‌های کلان ملی، کسب شهرت و ارتقای سطح دانشگاه‌ها از دلایل اصلی بهبود استانداردهای دانشگاه‌های چینی هستند.

به گزارش تجارت ایران و چین، شما علاوه بر تحصیل در چین می‌توانید از مکان‌های دیدنی این کشور هم بازدید به عمل بیاورید. در ادامه، به معرفی 5 دانشگاه برتر چین می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید: نمایی از برج شانگهای در چین که تا به حال ندیده‌‎اید

1- دانشگاه چینهوا

این دانشگاه دارای 20 دانشکده در بخش‌های اقتصادی، آموزشی، مهندسی، تاریخ، مدیریت، پزشکی، حقوق، ادبیات، فلسفه و علوم است. دانشگاه چینهوا بیش از 110 انجمن و تشکل دانشجویی در زمینه‌های متنوعی مثل علوم و فناوری، ورزش، هنر و بنیاد رفاه دانشجویی دارد. دو تن از برندگان نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

2- دانشگاه پکینگ

این دانشگاه به سبک آیوی لیگ ایالات متحده اداره می‌شود و محوطه بسیار زیبایی دارد. دانشگاه پکینگ اول دانشگاه مدرن چین به شمار می‌رود و در تعامل نزدیک‌ با مراکزی مثل دانشگاه ییل، دانشکده امور بین‌الملل پاریس، دانشگاه ملی سئول، دانشگاه توکیو و دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن است.

3- دانشگاه فودان

این دانشگاه شامل چهار پردیس در مرکز شانگهای است. تعداد زیادی از دروس تدریسی دانشگاه فودان به زبان انگلیسی و در زمینه علوم مقدماتی هستند. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در مبادلات بین‌المللی شرکت داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

4- دانشگاه علم و صنعت چین

یکی از دانشگاه‌های ملی تحقیقاتی کشور چین در شهر فئی استان آن‌هوئی است. این دانشگاه دو آزمایشگاه ملی به نام‌های مرکز ملی تابش سنکروترون و آزمایشگاه ملی علوم فیزیک هفئی است. از طرفی، امکانات آموزشی برای دانشجویان پزشکی نیز تدارک دیده شده است.

5- دانشگاه ججیانگ

دانشگاه بااصالت ججیانگ 12 رشته دانشگاهی را پوشش می‌دهد: کشاورزی، هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، تاریخ، حقوق، ادبیات، مدیریت، پزشکی، علوم طبیعی و فلسفه. شش مرکز تحقیقاتی مهندسی، سه مرکز تحقیقاتی علوم انسانی و اجتماعی و سیزده دانشکده مستقل مطالعاتی در این دانشگاه قرار دارد. این دانشگاه با بیش از 30 دانشگاه سراسر جهان در تعامل است.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *