دولت چین: خانواده هایی با بیش از سه فرزند در سال های آتی، مالیات نمی دهند

با توجه به کاهش نرخ تولد در چین، دولت این کشور در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: خانواده‌هایی با بیش از سه فرزند در سال‌های آتی، مالیات نمی‌دهند و کلیه جریمه‌های دولتی آنها لغو می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، در جدیدترین گزارش از شورای حکومتی چین، مسئولین این کشور از لغو مالیات و جریمه‌های دولتی خانواده‌هایی که در سال‌های آتی بیش از سه فرزند داشته باشند، خبر داده است. این سیاست چین در راستای افزایش جمعیت است که تا سال ۲۰۲۵ این چشم‌انداز را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

رتبه سومین شهر پرجمعیت جهان، به شانگهای رسید

کرونای هندی؛ دلیل محدودیت های جدید پرجمعیت ترین استان چین

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از تاس منتشر شده، آمده است: در بیانیه منتشر شده از سوی این شورا تصمیم گرفته شد که هزینه‌های حمایت اجتماعی و سایر اقدامات محدود کننده (بر سر راه افزایش جمعیت) لغو شوند. لذا کلیه هزینه‌های حمایت اجتماعی لغو شده و احکام مربوط به جریمه‌های مربوطه بررسی و لغو شد. تا سال ۲۰۲۵، سیاست اقدامات پویا برای افزایش نرخ زاد و ولد به طور کلی تدوین خواهند شد.

بر اساس سند مذکور، در آینده، کلیه هزینه‌های مربوط به ثبت احوال، تحصیل در مؤسسات آموزشی و اشتغال‌زایی که در مغایرت با سیاست‌های تنظیم جمعیت و مانعی بر سر فرزند آوری باشند نیز به طور کلی باید لغو شوند.

دولت چین همچنین متعهد شده تا کلیه هزینه‌های مربوط به تولد فرزندان و تحصیل آنها را بر اساس سیاست‌های مربوط به حمایت اجتماعی از فرزند آوری برای خانواده‌های جوان را کاهش دهد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *