سرکوب شرکت های چینی توسط آمریکا به بهانه های امنیتی

چندی پیش ایالت متحده آمریکا، تعدادی از شرکت های چینی به بهانه‌های امنیتی را تحریم کرد. در پی این اتفاق، ژائو لیجیان واکنش خود را نسبت به این موضوع  صریحا اعلام کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم شرکت‌های چینی توسط آمریکا به بهانه‌های امنیتی گفت: دولت آمریکا با این بهانه، شرکت‌های چینی را سرکوب می‌کند. واشنگتن رویکردی گزینشی به قواعد و سازوکارهای تجاری جهانی دارد.

بیشتر بخوانید: 

دو برابر شدن تجارت با چین؛ در صورت لغو تحریم ها

پکن خواستار کاهش تحریم های آمریکا علیه کره شمالی شد

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: ژائو لیجیان در واکنش به اظهارات روز گذشته کاترین تای نماینده تجاری دولت آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا از استرالیا در مناقشات تجاری این کشور با چین حمایت می‌کند، در توئیتر نوشت: «نماینده تجاری ایالات متحده وعده داده است که از استرالیا در مناقشات تجاری [با چین] حمایت کند. او چین را به زورگویی اقتصادی متهم کرده است. ایالات متحده سازوکارها و قواعد نظام تجارت چندجانبه را به‌صورت گزینشی در کنار هم می‌چیند.»

وی ادامه داد: «این کشور [آمریکا] با استفاده از ابزار تحریم، جنگ تجاری علیه چین را آغاز کرد. آنها از مفهوم امنیت ملی برای سرکوب شرکت‌های فناوری پیشرفته چین سوءاستفاده می‌کنند، دنبال تفرقه هستند، زنجیره‌های تأمینی که طی چندین سال با تکیه بر نیروهای بازار شکل گرفته‌اند را قطع می‌کنند و قواعد اقتصاد بازار و قوانین سازمان تجارت جهانی را زیر پا می‌گذارند.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *