عملکرد اقتصادی استان هاینان در نیمه نخست سال ۲۰۲۱

استان هاینان در نیمه نخست سال ۲۰۲۱، توانست ۴۴.۱ میلیارد دلار تولید ناخالض داخلی را به ثبت برساند.

به گزارش تجارت ایران و چین، استان هاینان، که به عنوان کوچکترین استان چین به شمار می‌رود. در نیمه نخست سال جاری، ۴۴.۱ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

ساخت فرودگاه دریایی ۲۳ میلیاردی در هاینان

تصویب چهاردهمین برنامه هاینان؛ با رویکرد توسعه همه جانبه

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: از این میزان، ارزش افزوده بخش کشاورزی 9.4 میلیارد دلار بود که 5.1% رشد داشت. ارزش افزوده صنعت با افزایش 13.4% به 7.6 میلیارد دلار رسید و ارزش افزوده بخش خدمات نیز 27.1 میلیارد دلار بود که 23.7% افزایش داشت. در بخش صنعت، تولید اتومبیل 150.9% و تولید تجهیزات 58.8% افزایش یافت.


فروش کالاهای مصرفی (خرده فروشی) 17.9 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال قبل 46.4 درصد افزایش یافت. سرمایه گذاری در دارایی های ثابت 20.7%  رشد داشته است که در این میان فناوری اطلاعات 67.7% افزایش داشته است. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)  (نرخ تورم) نسبت به سال گذشته 0.4% افزایش یافت.

استان هاینان با ۸ میلیون نفر جمعیت، در جنوب چین واقع شده است، مرکز آن، شهر هائیکو است. این استان در خارج از سرزمین اصلی چین قرار گرفته و مشتمل بر چند جزیره است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *